اطلاعیه‌ها:

اف ریاضی

مطالعه در عید نوروز

مطالعه در عید نوروز

شاید باور کردن این موضوع برای شما سخت باشد، اما تعطیلات نوروز می‌تواند کلید موفقیت زندگی شما محسوب شود. بنابراین، دانش آموزان ششمی و نهمی که در حال آماده کردن خود برای آزمون تیزهوشان هستید، دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در مدارس تیزهوشان هستید، مطالعه در عید نوروز را از دست ندهید! این ایام فرصت بسیار خوبی برای دوره و تثبیت دروس است. علاوه بر آن دروس عقب افتاده را نیز می توانید در ایام نوروز جبران کنید. با ما در اف ریاضی همراه باشید، چرا که آموزشگاه تیزهوشان اف ریاضی برای ایام نوروز شما، برنامه ها و پیشنهادات هیجان انگیزی دارد.

 

فرصت طلایی عید برای مطالعه و اهمیت مطالعه در عید نوروز

تعطیلات نوروز و مطالعه در عید نوروز برای هر دانش آموزی که به دنبال موفقیت در آزمون تیزهوشان است، فرصتی طلایی محسوب می شود. در این ایام، با یک برنامه ریزی صحیح و حساب شده می توانید از فرصت استفاده کرده و به دروس عقب مانده خود رسیدگی کنید. عید نوروز به دلیل نزدیک بودنش به زمان آزمون نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین، این ایام می تواند زمان بسیار خوبی برای جمع بندی دروس باشد. همچنین با تثبیت دروس در برنامه مطالعه در عید نوروز، خود را به هدف بزرگتان نزدیک تر خواهید کرد.

 

بیشتر بخوانید📋:  قدم به قدم تا قبولی در آزمون تیزهوشان

 

برداشتن قدمی بزرگ با برنامه ریزی عید

اگر دانش آموزی هستید که تا کنون طبق برنامه ریزی تحصیلی خود پیش رفته اید، در ایام نوروز نیز همین روند مطالعاتی خود را ادامه دهید. این کار موجب می‎شود افت تحصیلی نداشته و مانند قبل در سکوی اول قرار بگیرید. دانش آموزانی هم که از عملکرد خودتان راضی نیستید، نگران نباشید! ایام عید بهترین فرصت برای مطالعه، حل تمرین بیشتر و جبران مافات است. در ادامه مطلب کنارمان باشید، تا به شما در برنامه ریزی مطالعه در عید نوروز در تعطیلات عید کمک کنیم.

 

صفر تا صد روش برنامه ریزی مطالعه عید نوروز

برای برنامه ریزی مطالعه در عید نوروز، ابتدا باید ببینید سطح مطالعه شما چقدر بوده. بعلائه باید مشخص شود، در کدام دسته از دانش آموزان قرار میگیرید. مطالعه خود را داشتید اما مشکلات و نقاط ضعفی دارید که باید حل شوند؟ و یا اصلا مطالعه ریادی برای آزمون نداشتید؟ یا هیچ مشکلی در دروس خود ندارید و همه را به طور کامل خوانده اید؟در حقیقت هر کدام  از شما در ایام نوروز، نیازمند برنامه ای جداگانه هستید. در اف ریاضی سعی شده به طور کامل برای هر فرد برنامه ریزی دقیق انجام شود.

برنامه ریزی برای مطالعه در عید نوروز

  • به طور کلی هر فرد در ایام نوروز نیاز به استراحت خواهد داشت. در نتیجه حداکثر پنج روز از این ایام را برای استراحت و تفریح قرار دهید. با خانواده نیز هماهنگ کنید تا برنامه سفر و تفریح خود را در این 5 روز بچینند.
  • اطلاعات کافی از بودجه بندی آزمون و این که از چه دروسی سوال می آید، داشته باشید.
  • برای هر درس با توجه به اهمیتی که دارند، زمانبندی داشته باشید. البته این زمانبندی برای هر فرد با توجه به توانایی و تسلطی که بر درس دارد،  می تواند متفاوت باشد.
  • دانش آموزانی که قصد جمع بندی و دوره دارند، دوباره شروع به خواندن کتاب و جزوه نکنند؛ بلکه می بایست به حل تست های بیشتر و دادن آزمون و تحلیل آن بپردازند. با دادن آزمون و به چالش کشیدن خود، می توانید نقاط ضعف و مشکلات خود را متوجه شده و آنها را رفع کنید. بعلاوه با تحلیل آزمون نکات برایتان تکرار و یادآوری می شود.
  • برای ذخیره انرژی بهتر است یکی دو روز آخر تعطیلات را نیز به خودتان استراحت دهید.
  • شرکت در اردوهای نوروزی 

در ایامی که به آزمون تیزهوشان نزدیک است داشتن برنامه ای دقیق و صحیح امری ضروری است. مشاوران اف ریاضی در این حوزه می توانند به شما کمک کرده و تا رسیدن به موفقیت در کنار شما باشند. برای دریافت مشاوره رایگان مطالعه در عید نوروز، به صفحه مشاوره تیزهوشان مراجعه کنید.

 

کلاس های آمادگی تیزهوشان

 

نکته طلایی برای درس خواندن در عید نوروز

همانطور که می دانید مجتوای آزمون تیزهوشان، به دو بخش تمرینی-تحلیلی و حفظی تقسیم می شوند. نحوه ی یادگیری هر کدام نیز متفاوت است.

برای دروس تمرینی-تحلیلی لازم نیست زمان زیادی را صرف جزوه و کتاب درسی کنید. فقط با نگاه کلی به درس و داشتن خلاصه نویسی های خود، شروع به زدن تست و حل سوالات کنید. تنها راه تسلط به دروس تمرینی-تحلیلی حل تست های بیشتر است. برای این کار:

  • یک منبع مناسب را انتخاب کنید. اگر منبع خوبی نمی شناسید بهترین منابع را در صفحه مشاوره تیزهوشان معرفی کرده ایم.
  • تست های کتاب را حل کنید.
  • تست هایی که بلد نیستید یا مشکل داشتید را علامت دار کنید و در تایم دیگری مجدد آنها را حل کنید.
  • نکات مهم تست ها را در یک دفترچه حتما بنویسید.

برای دروس حفظی مانند ادبیات و مطالعات بر خلاف دروس تمرینی-تحلیلی، باید وقت زیادی را صرف خواندن کنید. این دروس را هر چه بیشتر تکرار کنید، ملکه ذهنتان شده و زمان بیشتری هم در ذهنتان باقی می ماند. همچنین نکات مهم را هایلایت کرده و حتما خلاصه نویسی داشته باشید. بعد از خواندن کامل دروس به سراغ تست زنی بروید. برای آشنایی با نکات تست زنی می توانید از مقاله 8 نکته مهم برای پاسخ به آزمون ها تستی استفاده کنید.

 

بیشتر مطالعه کنید 📋:  اصول مطالعه در ماه رمضان

 

توصیه ها مهم برای مطالعه در عید نوروز

با توجه به تایم خالی زیاد و برنامه های متنوعی که برای تفریح و شادی در ایام نوروز وجود دارد، شما دانش آموزان تیزهوشانی برای این که افت تحصیلی نداشته و بتوانید با مطالعه در عید نوروز از بقیه سبقت بگیرید، سعی کنید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • خواب خود را در بهار کنترل کنید. حتما روزانه 6 تا 7 ساعت خواب شبانه داشته باشید. نیم ساعت خواب در طول روز، انرژی و شادابی شما را برمی گرداند.
  • در حد توان خود اقدام به مطالعه کنید. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید؛ چرا که توانایی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. پس خودتان را با قبل خود، در مقایسه بگذارید تا پیشرفت کنید.
  • از منابع ویتامین A مانند هویج به صورت روزانه استفاده کنید تا بی حوصلگی و کسلی از شما دور شود.
  • سعی کنید محیطی پرنور و مناسب را برای مطالعه انتخاب کنید تا مغز شما به خواب نرود. همچنین این مکان به دور از سرو صدا باشد تا تمرکز کافی برای مطالعه داشته باشید.

با رعایت کردن همین چند نکته، می توانید به خودتان کمک کنید تا مطالب را بهتر متوجه شده و در مطالعه در عید نوروز چند قدم جلوتر باشید.

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تمام نکاتی که برای یک برنامه ریزی عالی برای مطالعه در عید نوروز نیاز دارید، برای شما فراهم کنیم. در هر سطحی از مطالعه برای آمادگی آزمون هستید، نگران نباشید! به قول معروف ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است. اف ریاضی برای ایام عید شما برنامه ای را در نظر گرفته است تا بتوانید به صورت فشرده تمام دروس را با برنامه ریزی صحیح، مشاوره رایگان تیزهوشان آموزش دیده و در آزمون تیزهوشان نتیجه دلخواه خود را بگیرید. پس فرصت را از دست ندهید و از همین حالا برای رسیدن به قله ی موفقیت اقدام کنید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام
دوره سالانه تیزهوشان ۱۴۰۳
شروع شد!!!

دوره یکساله
اف ریاضی

تیزهوشانی شو!