اطلاعیه‌ها:

اف ریاضی

قدم به قدم تا قبولی در آزمون تیزهوشان!

قدم به قدم تا قبولی در آزمون تیزهوشان!

دانش آموزان زیادی در سراسر ایران آرزو دارند رتبه قبولی آزمون تیزهوشان کسب کنند و تحصیل خود را در مدارس تیزهوشان یا سمپاد ادامه دهند. این مدارس امکانات و پتانسیل‌های آموزشی و فرهنگی بیشتری نسبت به مدارس دیگر دارد و همین موضوع سبب پر‌طرفدار بودن آن‌هاست. آزمون ورودی تیزهوشان برای ورود به مقطع هفتم و دهم برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

در واقع در صورتی که دانش آموزی رتبه مناسب را در آزمون کسب کند می‌تواند دوره متوسطه اول یا دوم خود را در مدارس سمپاد بگذراند. ناگفته نماند که قبولی در این آزمون که متقاضیان زیادی را به خود جذب کرده کار چندان آسانی نیست و نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق دارد. در این مطلب قصد داریم راهکار قدم به قدم تا قبولی در آزمون تیزهوشان را برای شما بیان کنیم.

 

 

اهمیت قبولی در مدارس تیزهوشان| قدم به قدم تا قبولی در آزمون تیزهوشان

همانطور که گفته شد، آزمون تیزهوشان هر ساله برای ورود دانش آموزان ممتاز  به دوره متوسطه اول یا پایه هفتم و دوره متوسطه دوم یا پایه دهم برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این آزمون ایجاد فضایی مناسب با سطح علمی بالا برای دانش آموزانی است که سطح علمی مدارس عادی برای آن‌ها راضی کننده نیست. در واقع اهمیت قبولی در مدارس تیزهوشان نیز از آن جهت است که در صورتی که فردی در آزمون قبول شود می‌تواند در مدارسی با سطح علمی و آموزشی بالا‌تری تحصیل کند. در این مدارس فضایی حاکم است که کاملا مناسب افراد علاقه‌مند به درس است و می‌تواند آن‌ها را برای رسیدن به اهداف بزرگ تحصیلی آماده کند.

 

 

راز‌های موفقیت در آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان

بیشترین سوالی که ذهن افرادی که قصد دارند در آزمون تیزهوشان شرکت کنند را به خود مشغول می‌کند این است که بهترین راه برای موفقیت در آزمون تیزهوشان چیست؟ به عبارت دیگر اقدامات لازم برای قبولی در تیزهوشان چیست و افراد از چه طریق می‌توانند رتبه خوبی را در این آزمون کسب کنند؟ جواب این سوال چیزی جز برنامه‌ریزی نیست؛ در واقع شما باید برنامه‌ای را برای در خواندن خود در نظر بگیرید تا بتوانید رتبه خوبی را در این آزمون کسب کنید.

در ادامه قصد داریم به مواردی اشاره کنیم که می‌توانند درصد قبولی شما را به طرز چشمگیری افزایش دهند:

 

برنامه‌ریزی اصولی

همانطور که گفتیم رمز موفقیت در آزمون ورودی تیزهوشان، داشتن یک برنامه‌ریزی مناسب و اصولی است. در واقع باید با توجه به فعالیت‌ها و برنامه روزانه خود زمان‌هایی را برای درس خواندن مشخص کنید. نکته‌ای که وجود دارد این است که برای رسیدن قدم به قدم تا قبولی در آزمون تیزهوشان باید مدیریت زمان را یاد بگیرید و زمان‌هایی را که در روز به بطالت می‌گذراندید را صرف مطالعه و آماده کردن خود برای آزمون کنید.

از ویژگی‌های برنامه‌ریزی اصولی برای قبولی در تیزهوشان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آزمون تیزهوشان ورودی پایه هفتم تنها از بخش سوالات استعداد تحلیلی یا هوش تشکیل شده است؛ با توجه به این موضوع نیاز نیست خواندن مباحث استعداد تحصیلی یا کتاب‌های درسی خود را در برنامه قرار دهید.
  • آزمون تیزهوشان ورودی پایه دهم علاوه بر استعداد تحلیلی دارای سوالات استعداد تحصیلی است بنابراین باید مطالعه کتب درسی خود خصوصا کتاب‌های ریاضی، فارسی و علوم را در برنامه خود قرار دهید.
  • برنامه‌ریزی به گونه‌ای انجام دهید که انعطاف‌پذیر باشد؛ در واقع نباید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که هیچ تایم استراحتی در روز نداشته باشید و صبح تا شب درس بخوانید.
  • زمانی را در برنامه خود به آرام کردن خود و کاهش استرس اختصاص دهید. استرس سد بزرگی است که در راه موفقیت ما قرار گرفته است و باید آن را از میان برداریم. در واقع یکی از راه های قبولی در تیزهوشان کاهش استرس و افزایش اعتماد به نفس است.

 

تست زنی

همانطور که می‌دانید، آزمون تیزهوشان به صورت تستی برگزار می‌شود. با توجه به این موضوع باید مهارت تست‌زنی و در کنار آن مهارت مدیریت زمان خود را افزایش دهید. باید پیش از آزمون تیزهوشان مرتب از خود امتحان بگیرید و حتی در صورت نیاز در آزمون‌های شبیه‌سازی شده شرکت کنید. این کار هم استرس شما را کاهش می‌دهد و هم شما را با روند آزمون آشنا می‌کند.

 

استفاده از کتاب‌های کمک درسی| قدم به قدم تا قبولی در آزمون تیزهوشان

یکی از راهکار‌های قدم به قدم تا قبولی در آزمون تیزهوشان، تهیه کتاب‌های مفید و منابع آزمون تیزهوشان چه در قسمت استعداد تحلیلی و چه در قسمت استعداد تحصیلی است. پیش از خرید کتاب حتما درباره مفید بودن و بروز بودن مباحث آن تحقیق کنید.

 

 

برای قبولی در آزمون تیزهوشان چند ساعت درس بخوانیم؟

یکی از سوالاتی که دانش آموزان داوطلب آزمون مطرح می‌کنند این است که برای قبولی در تیزهوشان چند ساعت درس بخوانیم؟ در جواب این سوال باید بگوییم این مورد بستگی به شما دارد. در واقع هر فردی گیرایی متفاوتی نسبت به فرد دیگری دارد؛ برخی افراد ممکن است یک مبحث فارسی را در یک ساعت یاد بگیرند و برخی دیگر برای یادگیری آن به دو ساعت زمان نیاز داشته باشند.

میزان ساعت مطالعه برای تیزهوشان با توجه به توانایی و سطح دانش شما متفاوت است، اما معمولا روزی 3 الی 4 ساعت و در روز‌های نزدیک به آزمون 10 الی 12 ساعت مقدار زمانی است که اکثر افرادی که در آزمون به رتبه قبولی رسیدند برای خود در نظر گرفته بودند.

نکته دیگری که وجود دارد این است که باید بدانید بیشترین میزان کارایی‌تان در شب است یا صبح؟ در واقع مطالعه در چه زمانی سبب می‌شود درس را بهتر متوجه شوید. به عنوان مثال برخی افراد صبح زود بهتر درس را متوجه می‌شوند بنابراین بهتر است بیشتر تایم مطالعه خود را برای صبح در نظر بگیرند.

 

 

چگونه خود را برای آزمون تیزهوشان آماده کنیم؟

با به اجرا در آوردن موارد زیر می‌تواند خود را برای آزمون تیزهوشان آماده کنید و قدم به قدم تا قبولی در آزمون تیزهوشان پیش بروید:

  • از اضطراب و استرس به شدت بپرهیزید.
  • برای ساعات مطالعاتی خود از منابع و نمونه سوالات آزمون نیز بهره ببرید.
  • ساعاتی را برای استراحت در تایم مطالعاتی خود در نظر بگیرید.
  • هر چه زودتر درس خواندن و تست زدن را شروع کنید یک پله از رقبای خود جلو افتادید.
  • شرکت در آزمون‌های آزمایشی را فراموش نکنید.

 

 

سخن پایانی| قدم به قدم تا قبولی در آزمون تیزهوشان

آزمون تیزهوشان فرصتی برای رسیدن به مدارس سمپاد و یک فضای مناسب برای علاقه‌مندان به درس خواندن است؛ بنابراین اگر شما هم به تحصیل در این مدارس علاقه دارید، روش درس خواندن برای آزمون تیزهوشان را پیش بگیرید و با بهره‌گیری از مواردی که در بخش رازهای موفقیت در آزمون تیزهوشان بیان کردیم پا در مسیر تیزهوشان بگذارید. امید است با تلاش و کوشش و برنامه ریزی درست و اصولی به رتبه قبولی برسید.

 

سوالات متداول

آیا من تیزهوشان قبول می شوم؟

با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی که در طول متن درباره آن سخن گفتیم بسیاری از افراد در این آزمون رتبه قبولی کسب کردند؛ بنابراین شما هم با رعایت این مورد می‌توانید در این آزمون قبول شوید.

مدارس تیزهوشان مناسب چه دانش آموزانی هستند؟

این مدارس مناسب دانش آموزانی هستند که علاقه شدیدی به درس خواندن دارند و قصد دارند در مدارسی با سطح علمی بالا‌تری نسبت به مدارس عادی درس بخوانند.

کلمه کلیدی: قدم به قدم تا قبولی در آزمون تیزهوشان

برای تیزهوشان چند ساعت درس بخوانیم

برای قبولی در تیزهوشان ششم چند ساعت درس بخوانیم

برای قبولی در تیزهوشان چند ساعت درس بخوانیم

 

فرم رزرو آزمون شبیه ساز

اگر تمایل دارید تا در آزمون های شبیه ساز تیزهوشان اف ریاضی شرکت کنید می توانید فرم رزرو آزمون شبیه ساز تیزهوشان مقابل را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

ما در اف ریاضی با طراحی آزمون های شبیه ساز تیزهوشان به آمادگی شما برای آزمون مدارس تیزهوشان کمک می کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام
دوره سالانه تیزهوشان ۱۴۰۳
شروع شد!!!

دوره یکساله
اف ریاضی

تیزهوشانی شو!