اطلاعیه‌ها:

اف ریاضی

وسایل لازم برای شرکت در آزمون تیزهوشان | لیست وسایل ممنوعه

وسایل لازم برای شرکت در آزمون تیزهوشان

وسایل لازم آزمون تیزهوشان

یکی از پرسش‌های حیاتی برای دانش‌آموزان این است که «وسایل لازم برای شرکت در آزمون تیزهوشان چیست؟» آزمون تیزهوشان به عنوان یکی از آزمون‌های مهم برای دانش‌آموزان با استعداد و هوشمند، اهمیت بسیاری دارد. مشارکت در این آزمون، قوانین خاص خود را دارد و شرکت‌کنندگان باید این قوانین را رعایت کنند.

قبل از بررسی وسایل مجاز و غیرمجاز برای آزمون تیزهوشان، بهتر است کمی در مورد خود آزمون صحبت کنیم. یکی از قوانین حضور در این آزمون، همراه داشتن وسایل مجاز و همراه نداشتن وسایل غیر مجاز است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

آزمون تیزهوشان

هر سال آزمون تیزهوشان در دو مقطع برگزار می‌شود. دانش‌آموزان پایه ششم می‌توانند برای ورود به پایه هفتم در “آزمون ششم به هفتم” شرکت کنند و دانش‌آموزان پایه نهم نیز می‌توانند برای ورود به پایه دهم در “آزمون تیزهوشان نهم به دهم” شرکت نمایند.

 

آزمون تیزهوشان

 

وسایل لازم برای شرکت در آزمون تیزهوشان

همان‌طور که گفته شد، یکی از نوع‌های مدارس در ایران، مدارس تیزهوشان هستند. آماده‌سازی وسایل لازم برای شرکت در آزمون تیزهوشان در روز قبل از آزمون، به داوطلبان احساس آسایش می‌دهد و به آن‌ها امکان می‌دهد با تمرکز و داشتن ابزارهای لازم به سوالات پاسخ دهند. وسایل مورد نیاز شامل موارد زیر می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید📋:  نحوه مطالعه تیزهوشانی

 

کارت ورود به جلسه

برای شرکت در آزمون، کارت ورود به جلسه یکی از مهمترین وسایل لازم برای شرکت در آزمون تیزهوشان است که باید داوطلبان همراه داشته باشند. داوطلبان برای دریافت کارت ورود به آزمون، باید به سامانه‌ی ثبت‌نام آزمون سمپاد در آدرس my.medu.ir مراجعه کرده و با تایید مشخصات، کارت را چاپ کنند.

در روز برگزاری آزمون استعدادهای درخشان، داوطلبان باید کارت ورود به جلسه‌ی آزمون خود را به همراه داشته باشند؛ زیرا مسئول مربوطه در حوزه‌ی امتحانی باید مدارک را با هم مطابقت دهد. کارت ورود به جلسه‌ی آزمون نشان‌دهنده‌ی هویت دانش‌آموز و مجوز ورود به جلسه‌ی آزمون است.

 

کارت شناسایی

یکی دیگر از وسایل لازم برای آزمون تیزهوشان، مدرک شناسایی است. این مدرک به منظور تایید هویت دانش‌آموز توسط مسئول آزمون مورد استفاده قرار می‌گیرد تا از احتمال سوءاستفاده جلوگیری شود. بنابراین، در روز امتحان حتما باید اصل شناسنامه یا مدرک شناسایی معتبر را همراه داشته باشید.

 

ابزار نوشتاری

از جمله وسایل لازم برای شرکت در آزمون تیزهوشان، لوازم التحریر است. برای پاسخ به سوالات، نیاز به ابزار نوشتاری دارید و ابزار اصلی شامل مداد، تراش، و پاک‌کن است. بنابراین، بهتر است چند مداد، دو پاک‌کن و یک تراش را همراه داشته باشید تا در صورت نیاز به تعویض یا جایگزینی، مشکلی پیش نیاید.

بهتر است در روز امتحان از اتود (مداد نوکی) استفاده نکنید. برگه‌ی پاسخ‌نامه را با مداد نرم پر کنید؛ زیرا در صورت خراش برداشتن، سوراخ شدن یا پاره شدن برگه، امکان تصحیح آن وجود ندارد. این احتمال وجود دارد که اتود، برگه را خراش دهد، بنابراین لازم است آن را با مداد نرم پر کنید.

 

ابزارهای اندازه گیری و حل مسئله

می‌توانید خط‌ کش، گونیا، نقاله و ابزارهای مشابه را نیز به همراه داشته باشید. اما توجه کنید که بهتر است دور و اطراف خود را شلوغ نکنید و تنها وسایل لازم را انتخاب کنید.

 

سنجاق

یکی دیگر از وسایل لازم در آزمون تیزهوشان سنجاق است. حتما یک سنجاق را به همراه داشته باشید تا بتوانید کارت ورود به جلسه را به لباس خود متصل کنید.

 

خوراکی‌

خوراکی و آب یکی دیگر از وسایل لازم برای شرکت در آزمون تیزهوشان است. حتما یک بطری آب و مقداری خوراکی شیرین را همراه خودتان داشته باشید. زیرا شما چند ساعتی را مشغول به پاسخگویی به سوالات خواهید بود و انرژی‌تان کاهش خواهد یافت.

برای بازیابی انرژی، می‌توانید از خوراکی‌های شیرین استفاده کنید تا قند مورد نیاز بدن‌تان تامین شود. خوراکی‌هایی را انتخاب کنید که بدون سر و صدا و به راحتی باز و بسته شوند و خوردن آن‌ها راحت باشد. همچنین وسایل، دست و برگه‌ی امتحانی را کثیف نکنند. به عنوان مثال، بسکوییت و شکلات از جمله این خوراکی‌ها هستند.

 

لوازم بهداشتی لازم

در روز امتحان، چند دستمال کاغذی را همراه داشته باشید. همچنین، می‌توانید ماسک و الکل را همراه داشته باشید، زیرا این اقلام می‌توانند شما را در برابر بیماری‌های ویروسی رایج حفظ کنند.

 

بیشتر بخوانید📋:  زمان برگزاری آزمون تیزهوشان

 

وسایل ممنوع برای آزمون تیزهوشان

تا این قسمت از مقاله وسایل لازم برای شرکت در آزمون تیزهوشان را گفتیم، اما مواردی هم هستند که باید از بردن آن‌ها در آزمون تیزهوشان خودداری کنید. این وسایل شامل وسایل ممنوعه می‌شوند، بنابراین باید از حمل آن‌ها به جلسه آزمون پرهیز کنید. وسایل ممنوع برای آزمون تیزهوشان شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ماشین حساب
  • هندزفری
  • هر نوع تلفن همراهی
  • کاغذ و نوشته
  • جزوه
  • دارو
  • کتاب
  • اسپری
  • ساعت هوشمند
  • کیف و جامدادی
  • نوشیدنی‌های نامتعارف
  • هرگونه وسیله نامتعارفی

 

نکات شب قبل آزمون تیزهوشان

 

توصیه‌های مهم برای شرکت در آزمون تیزهوشان

برای داوطلبانی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در مدارس استعداد درخشان هستند، تنها راه ورود به این مدارس، شرکت در آزمون هماهنگ کشوری تیزهوشان است که برای ورود از پایه ششم به هفتم و پایه نهم به دهم برگزار می‌شود. تا این قسمت از مقاله با وسایل لازم برای شرکت در آزمون تیزهوشان آشنا شدیم؛ اما برای شرکت در آزمون، دانش‌آموزان باید مانند هر آزمون دیگری نکات و توصیه‌های خاصی را هنگام آزمون تیزهوشان رعایت کنند که شامل موارد زیر می‌شود:

  • داوطلبان باید شب قبل از آزمون، شامی سبک بخورند و اطمینان حاصل کنند که خواب کافی دارند تا در ساعت آزمون خوب‌آلوده نشوند.
  • داوطلبان باید روز قبل از آزمون وسایل مورد نیاز جلسه را آماده کرده و با آمادگی کامل، حداقل نیم ساعت قبل از زمان برگزاری آزمون، در محل آزمون حاضر شوند.
  • داشتن وسایل لازم برای شرکت در آزمون تیزهوشان، از جمله مداد، پاک کن، تراش و غیره، به داوطلب کمک می‌کند تا در صورت گم شدن یا افتادن این ابزارها، به سادگی جایگزین داشته باشد و از سردرگمی و اضطراب جلوگیری شود.
  • برای شرکت در آزمون تیزهوشان، داوطلبان باید با آرامش و تمرکز حضور داشته باشند. آن‌ها می‌توانند با تکرار جملات مثبت مانند “من تمام تلاشم را برای موفقیت در این آزمون انجام داده‌ام و با اعتماد به نفس به سوالات پاسخ می‌دهم”، از خود پشتیبانی کنند. اگر دچار اضطراب شدند، نفس عمیق کشیده تا به آرامش برسند.
  • قبل از شروع آزمون و در روز قبل، شناخت مکان و مسیر رسیدن به حوزه امتحانی بسیار اهمیت دارد.
  • بعد از یافتن صندلی خود، اطلاعات پاسخنامه را به دقت مطالعه کنید و از تطابق آن با اطلاعات شخصی خود اطمینان حاصل نمایید.
  • اگر نمی‌توانید پاسخ یک سوال را بدهید، آن را رد کنید و به سوالاتی که به آن‌ها آشنایی دارید، بپردازید.
  • شماره تست ها را با شماره سوال تطبیق دهید.
  • هرگاه گزینه‌ای را به اشتباه انتخاب کردید، با دقت آن را پاک کنید تا دستگاه آن را به عنوان گزینه انتخاب شده در نظر نگیرد.
  • پس از پاسخ دادن به هر سوال، گزینه صحیح را در پاسخنامه علامت‌گذاری کنید و این کار را به آخر آزمون موکول نکنید.

 

بیشتر بخوانید📋: چگونه تراز آزمون تیزهوشان را حساب کنید؟

 

تکنیک های موفقیت در آزمون تیزهوشان

یکی از آرزوهای دانش‌آموزان، موفقیت در آزمون تیزهوشان است که برای رسیدن به آن، تلاش زیادی می‌کنند. انجام برنامه‌ریزی برای آزمون تیزهوشان و شرکت در کلاس‌های تیزهوشان آنلاین یا حضوری، می‌تواند به طور قابل توجهی مسیر دستیابی به موفقیت را آسان‌تر کند. برخی از تکنیک‌های موفقیت در آزمون شامل موارد زیر می‌شود:

  • در ماه پایانی قبل از آزمون تیزهوشان، استفاده از سوالات پرتکرار می‌تواند بهبود قابل توجهی در پاسخ‌دهی در جلسه آزمون داشته باشد.
  • وقت امتحان را تنها به پاسخ دادن به سوالات اختصاص ندهید؛ سعی کنید کمی از وقت را برای مرور سوالات نیز در نظر بگیرید.
  • در سوالات تشریحی، ابتدا به اصل موضوع بپردازید و سپس توضیحات فرعی را بنویسید.
  • پس از دریافت نتایج آزمون، حتماً آن‌ها را به دقت بررسی کنید.

 

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله گفته شد، وسایل لازم برای شرکت در آزمون تیزهوشان دانش آموزان پایه ششم و نهم عبارتند از: کارت ورود به جلسه، کارت شناسایی، مداد، پاک کن، تراش و … است. این تجهیزات ضروری هستند و توصیه می‌شود از هر کدام دو عدد به همراه داشته باشید تا در صورت گم شدن یکی از آن‌ها، دچار اضطراب نشوید.

در این مقاله روش‌های کاهش اضطراب نیز بیان شد تا بتوانید با بهره‌گیری از آن‌ها امتحانی موفقیت‌آمیز داشته باشید. نکته پایانی که بیان می‌کنیم این است که می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید و در کلاس‌های تیزهوشان شرکت کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام
دوره سالانه تیزهوشان ۱۴۰۳
شروع شد!!!

دوره یکساله
اف ریاضی

تیزهوشانی شو!