اطلاعیه‌ها:

اف ریاضی

زمان ثبت نام و برگزاری آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی 1403

ثبت نام و برگزاری آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی سال 1403

زمان ثبت نام و برگزاری آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی 1403 دغدغه و سوال بسیاری از داوطلبین و متقاضیان این آزمون‌هاست. کسانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان یا نمونه دولتی را دارند باید از زمان دقیق ثبت نام آگاهی داشته باشند تا در موعد تعیین شده ثبت نام خود را انجام دهند و بتوانند در آزمون شرکت کنند.

ما در این مقاله از اف ریاضی قصد داریم زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ۱۴۰۳، زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه نهم ۱۴۰۳ را به شما دانش آموزان گرامی اطلاع دهیم تا در موعد مقرر فرایند ثبت نام خود را انجام دهید. اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به تاریخ ثبت نام، تاریخ برگزاری، تاریخ اعلام نتایج و به طور کلی تواریخ مهم آزمون تیزهوشان و آزمون نمونه دولتی را حتما از منابع معتبر پیگیری کنید.

 

زمان ثبت نام و برگزاری آزمون تیزهوشان ششم

 

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یا به اختصار سازمان سمپاد نهادی است که بر دانش آموزان با بهره هوشی بالا نظارت می‌کند. این سازمان در زبان عمومی دارای مدارس تیزهوشان دوره اول و دوم دخترانه و پسرانه است. این نهاد در شهرهای پرجمعیت‌تر فعالیت می‌کند.

گزینش در مدارس سمپاد یا تیزهوشان در دو مقطع متوسطه اول (ششم به هفتم) و متوسطه دوم (نهم به دهم) از طریق آزمون‌های سراسری انجام می‌گیرد. این آزمون‌ها عمدتا مبتنی بر ارزیابی هوش، دانش ریاضیات و علوم است.

 

ثبت نام آزمون تیزهوشان سال تحصیلی 1404 – 1403

اگر ششمی هستید و قصد دارید برای تحصیل در پایه هفتم و مقطع متوسطه اول در آزمون تیزهوشان شرکت کرده و در این مدارس درس بخوانید؛ یا اگر نهمی هستید و می‌خواهید پایه دهم و مقطع متوسطه دوم را در مدارس تیزهوشان بگذرانید، حتما این سوال در ذهنتان است که ثبت نام در آزمون تیزهوشان از چه تاریخی شروع می‌شود و چقدر مهلت دارد؟ آزمون تیزهوشان سال تحصیلی 1404 – 1403 از تاریخ 18 فروردین ماه 1403 آغاز می‌شود و تا 28 فروردین ماه 1403 ادامه دارد. مدت زمان ثبت نام در آزمون تیزهوشان 10 روز است و شما ده روز فرصت دارید تا در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و یا نهم به دهم ثبت نام کنید.

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم و نهم سال تحصیلی 1404 – 1403: از 1403/1/18 تا 1403/1/28 به مدت 10 روز

 

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان سال تحصیلی 1404 – 1403

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم سال تحصیلی 1404 – 1403 در تاریخ 31 خرداد ماه 1403 و آزمون تیزهوشان نهم به دهم سال تحصیلی 1404 – 1403 در تاریخ 1 تیر ماه 1403 برگزار می‌شود. همانطور که مشخص است فاصله آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم یک روز است. متقاضیان پایه‌های ششم و نهم باید در تاریخ مختص پایه تحصیلی خود و در ساعت اعلام شده به محل آزمون یا همان حوزه امتحانی‌شان بروند و در آزمون تیزهوشان شرکت نمایند.

دانش آموزان عزیز برای آمادگی بیشتر و بهتر می توانید آزمون شبیه ساز تیزهوشان استفاده نمایید.

 

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان سال تحصیلی 1404 – 1403

پس از برگزاری آزمون تیزهوشان افراد زیادی از جمله دانش آموزان، معلمان و والدین منتظر اعلام نتایج آزمون هستند و بابت نتیجه نگرانی دارند. نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم حدود دو ماه بعد از برگزاری آزمون اعلام می‌شود. یعنی شرکت کنندگان آزمون تیزهوشان باید در اواخر مرداد ماه 1403 منتظر اعلام نتایج خود باشند تا بتوانند از موارد زیر آگاه شوند:

رتبه، نمره و تراز آزمون، تعداد پاسخ‌های صحیح، تعداد پاسخ‌های غلط، تعداد پاسخ‌های نزده، وضعیت پذیرفته شدن یا نشدن، و اینکه در صورت قبولی کدام اولویت انتخابی‌شان را قبول شده اند. پس چه داوطلب دوره متوسطه اول هستید چه داوطلب دوره متوسطه دوم، باید در اواخر مرداد ماه منتظر اعلام نتایج باشید.

 

از چه طریقی در آزمون تیزهوشان ثبت نام کنیم؟

در سال جاری همانند سال گذشته نام نویسی آزمون تیزهوشان از طریق سایت خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش (مادی مدیو) به نشانی my.medu.ir انجام می‌شود. دانش آموزان پایه ششم و پایه نهم برای ثبت نام باید به سایت my.medu.ir  مراجعه کنند و نام نویسی خود را انجام دهند. دانش آموزان و والدین گرامی در سایت مای مدیو my.medu.ir با تکمیل فرم و انتخاب مدارس مورد نظر و پرداخت هزینه امکان شرکت در آزمون ورودی این مدارس را خواهند داشت.

داوطلبین گرامی توجه داشته باشید که سایت‌های hoosh.medu.ir و  azmoon.medu.ir غیر فعال شده اند و داوطلبین برای ثبت نام و نام نویسی نباید به آن‌ها مراجعه کنند. ثبت نام تیزهوشان فقط از طریق سایت مای مدیو my.medu.ir انجام می‌گیرد.

 

تمدید مهلت ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403

 

تمدید مهلت ثبت نام آزمون تیزهوشان 1404 – 1403

هر ساله پس از اتمام زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان، مهلت ثبت نام تمدید می‌شود تا کسانی که از ثبت نام جا مانده اند و نتوانسته اند ثبت نام نمایند از این فرصت استفاده کنند. همچنین کسانی که باید اطلاعات ثبت نامی خود را ویرایش کنند، می‌توانند در زمان تمدید شده به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود بپردازند. البته هنوز اطلاعیه‌های مبنی بر تمدید مهلت ثبت نام آزمون تیزهوشان از سوی سازمان ملی پرورش استعداد درخشان منتشر نگردیده است.

اگر طبق روال هر ساله مهلت ثبت نام تمدید شود، در همان زمان اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد. با وجود محتمل بودن تمدید مهلت ثبت نام، به شما داوطلبین و دانش آموزان گرامی توصیه می‌کنیم که ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنید و به امید تمدید مهلت ثبت نام، از نام نویسی آزمون جا نمانید. جوانب احتیاط را رعایت کنید تا خیالتان راحت باشد.

 

ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی 1403

در انتها نکته مهمی که باید بدانید این است که آزمون تیزهوشان و آزمون نمونه دولتی سال 1403 با یکدیگر ادغام شده اند. یعنی زمان برگزاری هر دو آزمون و محتوای آن‌ها به یک صورت است. به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش از برگزاری توامان آزمون های ورودی مدارس استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی خبر داد.

بر این اساس، آزمون های ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی (پایه دهم دبیرستان ها و هنرستان ها)، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ همزمان برگزار می‌شود و متقاضیان شرکت در این آزمون به سوالات مشترک پاسخ خواهند داد.

اگر هنوز برای چگونگی آمادگی برای آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی اطلاعات کافی ندارید می توانید از مشاوره رایگان تیزهوشان مجموعه اف ریاضی استفاده کنید.

 

چرا آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی 1403 ادغام می‌شود؟

در چند سال گذشته شاهد اخبار و اطلاعات متعددی درباره ادغام آزمون تیزهوشان با آزمون نمونه دولتی هستیم. درواقع این تصمیم، تصمیمی ناگهانی و از قبل برنامه ریزی نشده نیست. این اقدام با چند هدف صورت گرفته است. هدف اصلی این اقدام، کاهش استرس و اضطراب دانش آموزان است؛ چرا که قبلا دانش آموزان موظف به شرکت در دو آزمون جداگانه برای ورود به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی بودند و باید منابع مختلفی را برای هر یک از این دو آزمون مطالعه می‌کردند؛ در نتیجه فشار و استرس زیادی را برای قبولی در این آزمون‌ها متحمل می‌شدند.

بنابراین ادغام این دو آزمون در یک آزمون یک راهکار عالی برای کمک به دانش آموزان داوطلب و کاهش استرس آنان است. این تصمیم اهداف دیگری نیز مثل کمک به کاهش مصرف کاغذ داشته است. بنابراین با توجه به تعداد بالای داوطلبین و شرکت کنندگان در هر دو آزمون، مقامات آموزشی کشور تصمیم گرفتند که آزمون تیزهوشان و آزمون نمونه دولتی را از سال 1403 ادغام کنند.

 

مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی بهتر هستند یا مدارس عادی؟

یکی از سوالاتی که ذهن دانش آموزان و والدین را به خود مشغول می‌کند این است که مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی بهتر هستند یا مدارس عادی؟ فرزندمان را در آزمون ورودی های این مدارس ثبت نام کنیم یا نه؟ یا خود دانش آموزان می‌پرسند کدام مدرسه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنیم؟ این یک پرسش مهم و اساسی است. اما نمی‌توان پاسخ سریع و یک کلمه‌ای به این سوال داد.

علت آن هم این است که چه مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی چه مدارس عادی مزایا و معایب مختص خودشان را دارند و نمی‌توان یکی را به طور مطلق بر دیگری ارجح دانست. از همه مهمتر اینکه انتخاب مدرسه برای دانش آموز بسیار به شرایط و خصوصیات فردی او بستگی دارد. علایق، استعدادها، اهداف، هوش، شرایط مالی، میزان تاب آوری استرس و… همگی در این انتخاب موثر هستند. بنابراین نمی‌توان یک نسخه را برای همه تجویز کرد. والدین و دانش آموزان باید با توجه به مقتضیات شرایط فردی خودشان، تصمیم گیری کنند. پیشنهاد می‌شود که در این انتخاب از مشاور تحصیلی نیز کمک بگیرند.

برای آشنایی با امکانات مدارس تیزهوشان به مقاله مهم ترین امکانات مدارس تیزهوشان مراجعه نمایید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدارس تیزهوشان به مقاله مدارس تیزهوشان یا سمپاد چیست؟ مراجعه کنید.

 

مدارس تیزهوشان یا مدارس عادی؟

 

کلام آخر

در این مقاله اف ریاضی زمان ثبت نام و برگزاری آزمون تیزهوشان ششم ۱۴۰۳، زمان ثبت نام و برگزاری آزمون تیزهوشان پایه نهم ۱۴۰۳ را بیان کردیم. علاوه بر تاریخ دقیق ثبت نام، تقویم کلی آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی را برای شما گفتیم و زمان برگزاری آزمون و زمان اعلام نتایج را نیز عنوان کردیم. همچنین این نکته مهم را خاطر نشان کردیم که در سال ۱۴۰۳، آزمون ورودی مدارس تیزهوشان با آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی ادغام شده اند و با هم به صورت یکجا گرفته می‌شوند و داوطلبان باید به این نکته دقت و توجه داشته باشند.

دلایل این تصمیم را نیز بر شمردیم. علاوه بر این موارد از یکی از مهمترین دغدغه‌های دانش آموزان و والدین یعنی چگونگی تصمیم گیری بین مدارس عادی و مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی صحبت کردیم. امیدواریم که مطالب گفته شده مفید بوده باشند و مورد استفاده شما قرار بگیرند. موفق و تیزهوش باشید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام
دوره سالانه تیزهوشان ۱۴۰۳
شروع شد!!!

دوره یکساله
اف ریاضی

تیزهوشانی شو!