اطلاعیه‌ها:

اف ریاضی

نیم سال دوم تحصیلی و اهمیت آن

نیم سال دوم تحصیلی و اهمیت آن

نیم سال دوم تحصیلی و اهمیت آن

نیمسال دوم تحصیلی یکی از طلایی‌ترین زمان‌ها برای جبران عقب ماندگی‌های تحصیلی و حتی مطالعه برای آزمون‌هایی همچون تیزهوشان است. درست است که نیمسال دوم نسبت به نیمسال اول کوتاه‌تر است و زمان کمتری را در اختیار دارید اما معمولا دانش‌آموزان در این مقطع زمانی انگیزه و حس رقابت بیشتری پیدا می‌کنند و همین موضوع تاثیر زیادی بر کیفیت درس خواندن آن‌ها دارد. در نیمسال دوم تحصیلی با یک برنامه‌ریزی اصولی و مناسب می‌توانید به موفقیت‎های چشمگیری برسید. با ما در آموزشگاه تیزهوشان اف ریاضی همراه باشید .

در ادامه درباره نیم سال دوم تحصیلی و اهمیت آن بیشتر صحبت می‌کنیم.

نیم سال دوم تحصیلی و اهمیت آن

اهمیت نیمسال دوم تحصیلی

در نیم‌سال دوم تحصیلی تمامی دانش‌‌آموزان با ارزیابی موفقیت‌‌های خود در نیم ‌سال اول و بررسی نقاط قوت پایدار و در کنار آن‌ها با بررسی نقاط ضعف خود، با یك استراتژی خوب می‌توانند به موفقیت‌‌های بهتري دست یابند.

در نیمسال دوم تحصیلی برای برای تکمیل یا جبران کارها زمان بیش‌تری را در اختیار داریم مثل تعطیلات نوروز.

اگر در یک درس عقب‌افتادگی ‌تان زیاد است، از ابتدای کتاب شروع نکنید؛ بهتر است در این حالت اول درس‌ های جدید مدرسه را بخوانید، سپس یک یا چند مبحث را که عقب ‌افتاده انتخاب کنید و در اوقات اضافی خود آن‌ها را جمع بندی کنید.

اگر‌ اشکالات شما در درس ‌هایی مانند ریاضی یا عربی و… ریشه‌ ای است یا خودآموزی‌ شما کند است یا علاقه ا‌ی به آن درس ندارید،با کمک معلم بهتر است آنها را برطرف کنید؛ در این صورت پیشرفت شما نیز سریع ‌تر می‌ شود.

اهمیت شروع طوفانی در نیمسال دوم تحصیلی

حتما بار‌ها شنیده‌اید که نیمسال دوم نسبت به نیمسال اول از اهمیت بیشتری برخوردار است. در واقع در این مقطع زمانی شما باید در بازه زمانی متفاوت‌تری نسبت به نیمسال اول دروس خود را جمع بندی کرده، برای امتحانات پایانی آماده شوید. با توجه به این موضوع برنامه‌ریزی در نیمسال دوم تحصیلی حرف اول را می‌زند. در واقع اگر یک برنامه‌ریزی درست و اصولی نداشته باشید نمی‌توانید به نتیجه دلخواهتان برسید و نمره دلخواه خود را در آزمون‌های پیش رو کسب کنید. موارد مهمی که در رابطه با نیمسال دوم تحصیلی وجود دارد عبارتند از:

  • جمع بندی مباحث نیمسال اول به منظور شناخت نقاط قوت و ضعف خود
  • وجود زمان بیشتر برای جبران عقب ماندگی‌های تحصیلی به دلیل وجود تعطیلات نوروزی
  • انگیزه بیشتر دانش‌آموزان در این مقطع زمانی برای درس خواندن
  • نیازمند یک برنامه مطالعاتی دقیق و اصولی
  • یادگیری ترفند های یادگیری دروس

با توجه به این موارد به اهمیت شروع طوفانی در نیمسال دوم تحصیلی پی می‌برید. در واقع شروع طوفانی به این معناست که با برنامه‌ریزی و با هدف مرور مباحث نیمسال اول و مطالعه دروس نیمسال دوم پیش بروید.

اهمیت شروع طوفانی در نیمسال دوم تحصیلی

روش درست مطالعه در نیم سال دوم تحصیلی

به طور کلی دانش‌آموزان در نیمسال دوم تحصیلی به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول دانش‌آموزانی هستند که به درس‌های نیمسال اول تسلط دارند و درس‌های نیمسال دوم تحصیلی را همراه با برنامه تحصیلی مدرسه پیش می‌روند. دسته دوم افرادی هستند که در درس‌های ترم اول ضعف‌هایی دارند که باید در ترم دوم روی آن‎ها نیز کار کنند. قطعا کار برای دسته دوم سخت‌تر خواهد بود، چرا که باید دروس بیشتری را در برنامه مطالعاتی خود قرار دهند. در چنین مواقعی نیم سال دوم تحصیلی و اهمیت آن خود را نشان می‌دهند.

نیم سال دوم تحصیلی بهترین زمان برای خواندن درس‌هایی است که در آن‌ها نقطه ضعف‌هایی داریم و باید روی آن‌ها کار کنیم تا این ضعف‌ها را از بین ببریم. در واقع نیم سال دوم فرصتی برای جبران ضعف و کاستی‌هاست. یکی از مهم‌ترین مواردی که نیمسال دوم را به یک موقعیت طلایی تبدیل کرده است، تعطیلات نوروزی است. این تعطیلات بهترین فرصت دانش‌آموزان برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و یا تمرین مباحث مختلف است.

بیشتر بخوانید:  در مواجهه با سوالات وقت گیر چه کنیم؟

برای موفقیت در نیمسال دوم و رسیدن به اهداف تحصیلی باید با روش درست مطالعه در نیم سال دوم تحصیلی آشنا شوید. برای مطالعه درست باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • برای هر آزمونی که درس می‌خوانید سعی کنید تمرکز خود را بر روی دروسی بگذارید که اهمیت و ضرایب بیشتری را در آزمون به خود اختصاص داد‌ه‌اند.
  • به تدریج زمان مطالعه خود را افزایش دهید و سعی کنید دروس را که در آن‌ها نمره متوسط یا پایینی به دست آوردید و یا آن‌ها را به درستی مطالعه نکردید را بیابید و تمرکز خود را بر روی آن‌ها بگذارید.
  • به طور کلی اگر تایم کمی برای مطالعه دارید و باید خود را برای آزمون آماده کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطالب دشوار و زمان‌بر را کنار بگذارید و به سراغ مباحثی که زمان زیادی را از شما نمی‌گیرند بروید. در آخر اگر زمان اضافی به دست آوردید می‌توانید آن را صرف خواندن آن دروس دشوار کنید.

روش درست مطالعه در نیم سال دوم تحصیلی

نیم سال دوم تحصیلی و اهمیت آن در قبولی آزمون تیزهوشان

برخی افراد هنوز به جایگاه نیم سال دوم تحصیلی و اهمیت آن در قبولی آزمون تیزهوشان پی نبردند، اما باید بگوییم اگر قصد دارید در این آزمون شرکت کنید از نیمسال دوم خود بیشترین بهره را ببرید. تعطیلات عید نوروز که در نیم سال دوم تحصیلی قرار گرفته است بهترین زمان برای مطالعه دروس مربوط به آزمون تیزهوشان است.

کافی است اراده و عزم خود را جزم کنید و پیش از شروع تعطیلات افکار خود را از هر استرس، ترس، افکار منفی و نا‌امیدی خالی کنید و به عبارت دیگر ذهن خود را خانه تکانی کنید. سپس یک برنامه‌ریزی که در برگیرنده دروس مورد نیاز شما برای آزمون باشد را تهیه و مطالعه خود را آغاز کنید. برای قبولی در آزمون تیزهوشان با مطالعه در تعطیلات عید و نیم سال دوم تحصیلی موارد زیر را آویزه گوش کنید:

  • روز اول عید و سیزده بدر را به عنوان تعطیلات در نظر بگیرید و در بقیه روز‌ها تا جایی که می‌توانید درس بخوانید.
  • یکی از کار‌هایی که از برنامه مطالعاتی که تدوین کردید یک برنامه عالی می‌سازد این است که دروس را بسته به سختی یا اینکه چقدر در آن‌ها اشکال دارید دسته بندی کنید.
  • مباحث کلیدی که ناتمام گذاشته‌اید را در این زمان در اولویت قرار دهید و آن‌ها را کامل کنید.
  • می‌توانید در این زمان به سراغ نقاط ضعف نیمسال اول خود بروید و برای حل آن‌ها تلاش کنید. نیمسال دوم و اهمیت آن را دست کم نگیرید.
  • دروس خوانده شده را رها نکنید. سعی کنید روی آن‌ها به صورت روزانه مرور داشته باشید و اگر هنوز هم نقطه ضعفی در برخی مباحث احساس می‌کنید آن را به خوبی مطالعه کنید.

نیم سال دوم تحصیلی و اهمیت آن در قبولی آزمون تیزهوشان

10 نکته برای شروع نیم سال دوم

برای اینکه بتوانید نیم سال دوم تحصیلی و اهمیت آن را به خوبی درک کرده و از این بازه زمانی بهترین بهره را ببرید، کافیست به این 10 نکته برای شروع نیم سال دوم تحصیلی توجه داشته باشید:

  • در نیمسال دوم هر چیزی به جز درس را فراموش کنید و سعی کنید از همان ابتدا تمام تمرکز خود را بر روی درس بگذارید.
  • برنامه‌ریزی برای این برهه از زمان را جدی گرفته و در صورتی که نمی‌توانید از پس آن بر بیایید از یک مشاور تحصیلی کمک بگیرید.
  • در این تایم علاوه بر کتاب‌های درسی خود سعی کنید از منابع و کتب کمک درسی و تست‌ها کمک بگیرید تا تسلط بیشتری بر روی دروس پیدا کنید.
  • به هیچ عنوان تعطیلات عید خود را که فرصتی مناسب برای درس خواندن است از دست ندهید. آموزشگاه تیزهوشان اف ریاضی برگزار کننده دوره های اردوی نوروزی قبولی در آزمون تیزهوشان برای آمادگی هرچه بیشتر دانش آموزان برای قبولی در ازمون تیزهوشان میباشد.

10 نکته برای شروع نیم سال دوم

  • هر روز سعی کنید ساعت مطالعه خود را بیشتر از دیروز کنید.
  • بر روی دروس با ضرایب بالا‌تر و دروسی که در آن‌ها ضعف دارید بیشتر زمان بگذارید.
  • مرور مباحث نیمسال اول را پشت گوش نیندازید.
  • از مشاور و معلم‌های خود در این راه کمک بگیرید.
  • به دنبال یک روش مطالعاتی درست باشید.
  • اگر از روش مطالعاتی در نیمسال اول استفاده کردید و از آن جواب گرفتید در نیم سال دوم تحصیلی آن را رها نکنید.

راه مطمئن برای موفقیت در تحصیل، چطور در نیم سال دوم تحصیلی جبران کنم

راه مطمئن برای موفقیت در تحصیل، چطور در نیم سال دوم تحصیلی جبران کنم

راه مطمئن موفقیت در تحصیل تلاش و برنامه‌ریزی درست و اصولی است. نیم سال دوم تحصیلی و اهمیت آن را دست کم نگیرید. اگر سوال شما هم این است که «چطور در نیم سال دوم تحصیلی جبران کنم؟» سعی کردیم پاسخ آن را در طول متن بدهیم. اما اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی از صحبت‌هایمان به شما بدهیم باید بگوییم نیم سال دوم تحصیلی بهترین فرصت برای جبران است.

این فرصت را از دست ندهید و فقط با یک برنامه‌ریزی درست و انتخاب یک روش مطالعه اصولی که در طول متن سعی کردیم به آن‌ها اشاره کنیم، از نیم سال دوم تحصیلی موقعیتی مناسب برای جبران بسازید. اگر سوالی در این رابطه با مشاوره تحصیلی و مشاوره قبولی تیزهوشان داشتید می‌توانید آن را از ما بپرسید.

 

دیدگاه کاربران
  • مشاور اف ریاضی 19 فروردین 1402

    سلام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام
دوره سالانه تیزهوشان ۱۴۰۳
شروع شد!!!

دوره یکساله
اف ریاضی

تیزهوشانی شو!