اطلاعیه‌ها:

اف ریاضی

نکات مهم در مورد آزمون های سمپاد کشوری

نکات مهم در مورد آزمون های سمپاد کشوری

نکات مهم در مورد آزمون های سمپاد کشوری

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به درس خواندن دارند و دوست دارند در مدارس دارای فضای علمی مطلوب‌تر تحصیل کنند، مدارس تیزهوشان بهترین انتخاب برای شماست. در این مدارس می‌توانید تحصیل خود را با بهره‌وری بهتر و راندمان بالا‌تری بگذرانید. برای ورود به این مدارس نیاز است در آزمون های سمپاد کشوری شرکت کنید که در ادامه در اف ریاضی بیشتر درباره این آزمون و چگونگی شرکت در آن سخن می‌گوییم.

 زمان ثبت نام آزمون های سمپاد کشوری

بیشتر بخوانید 📋: مدارس سمپاد چیست

زمان ثبت نام آزمون های سمپاد کشوری

آزمون تیزهوشان برای ورودی‌های هفتم و دهم برگزار می‌شود و امسال ثبت نام آزمون هر یک از این پایه‌ها به صورت مجزا از هم برگزار می‌شود. زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان سال گذشته از 16 تا 26 فروردین تعیین شده بود، اما در حال حاضر تا به الان زمان ثبت نام برای آزمون تیزهوشان از منابع معتبر اعلام نشده است. با این حال انتظار می‌رود همانند سال‌های گذشته زمان ثبت نام فروردین ماه باشد.

پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام منابع خبری معتبر در این حوزه را دنبال کنید. توجه نکردن به زمان تعیین شده جهت ثبت نام آزمون می‌تواند موجب جا ماندن شما از آزمون شود. در برخی مواقع زمان ثبت نام تمدید می‌شود، اما در صورتی که تمدید نشود از آزمون باز می‌مانید. با توجه به این موضوع به زمان ثبت نام آزمون های سمپاد کشوری دقت کنید.

شرایط ثبت نام آزمون های سمپاد کشوری

شرایط و ضوابطی برای ثبت نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان وجود دارد که تمامی دانش‌آموزانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند موظف به رعایت آن‌ها هستند. افرادی که قوانین را نادیده گرفته و به طور کلی واجد شرایط نباشند، امکان ثبت نام در مدارس تیزهوشان پسرانه و دخترانه را ندارند.

به طور کلی شرایطی که برای داوطلبان آزمون تیزهوشان در نظر گرفته شده است به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شود. شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان به شرح زیر است:

  • یکی از شرایط شرکت در آزمون های سمپاد کشوری تابعیت ایرانی است. البته افرادی که تابعیت ایرانی ندارند هم می‌توانند در آزمون شرکت کنند ولی شرایط خاصی برای ثبت نام و شرکت در آزمون در پیش رو دارند.
  • سنجش دانش‌آموزان در آزمون با در نظر گرفتن منطقه آموزشی محل تحصیلشان انجام می‌شود.
  • در مکان‌هایی که تعداد زیادی مدرسه تیزهوشان وجود داشته باشد، داوطلبان می‌توانند سه مدرسه را انتخاب و به ترتیب اولویت در فرم ثبت نام خود وارد نمایند.
  • همچنین شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان به تفکیک پایه‌ها به شرح زیر است:

 

شرایط ثبت نام در آزمون ورودی تیزهوشان ششم به هفتم

  • از شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم می‌توان به اشتغال به تحصیل در پایه ششم اشاره کرد.
  • دانش آموزان پایه ششم باید تراز لازم را در آزمون تیزهوشان کسب کنند تا اجازه ورود به مدارس سمپاد یا تیزهوشان را داشته باشند.
  • دانش آموزان پایه ششم برای ورود به مدارس تیزهوشان باید به سوالات سنجش هوش پاسخ دهند.

 

شرایط ثبت نام در آزمون ورودی تیزهوشان نهم به دهم

  • از شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم می‌توان به اشتغال به تحصیل در پایه نهم و کسب معدل سالانه 19 در پایه هشتم اشاره کرد.
  • دانش آموزان پایه نهم برای ورود به مدارس تیزهوشان باید تراز لازم را در آزمون مدارس تیزهوشان کسب کنند.

شرایط ثبت نام در آزمون ورودی تیزهوشان ششم به هفتم

 

مدارک ثبت نام مدارس تیزهوشان

داوطلبان آزمون ورودی مدارس تیزهوشان پیش از شروع ثبت نام باید از مدارک ثبت نام مدارس تیزهوشان آگاهی داشته باشند. همان‌طور که می‌دانید برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان باید وارد سایت مذکور شوید و فرم ثبت نام را تکمیل می‌کند. مواردی همچون رشته تحصیلی، استان و شهرستان محل زندگی شما، لیست مدارس تیزهوشان محل سکونت شما و تمام مشخصات فردی و شناسنامه‌ای شما باید در فرم وارد شود.

 

ثبت نام رایگان📋:  آزمون شبیه ساز تیزهوشان

 

داوطلبان آزمون باید یک عکس 3 در 4 با پس زمینه سفید و فرمت jpg از خود در سایت ثبت نام آزمون های سمپاد کشوری بارگذاری کنند. همچنین هزینه آزمون می‌بایست از طریق کارت‌های بانکی عضو شتاب و به صورت اینترنتی هنگام ثبت نام پرداخت شود.

نحوه ثبت نام مدارس تیزهوشان

نحوه ثبت نام مدارس تیزهوشان برای پایه هفتم و دهم متفاوت است. در واقع برای هر پایه سایتی مجزا در نظر گرفته شده است که هر کدام باید به سایت پایه تحصیلی خود مراجعه کنند. برای ثبت نام آزمون ورودی استعداد‌های درخشان پایه هفتم در مدارس تیزهوشان باید مراحل زیر را طی کنید:

  • مراجعه به سایت hoosh.medu.ir و وارد نمودن کدملی و رمز همگام
  • ورود عنوان سازمان در صفحه جدید و کلیک بر روی دکمه تایید
  • انتخاب گزینه استعداد‌های درخشان پایه هفتم در صفحه جدید
  • کلیک بر روی گزینه جدید
  • پر کردن موارد فرم باز شده
  • ذخیره اطلاعات و انتخاب گزینه پرداخت هزینه
  • انتخاب گزینه رسید ثبت نام پس از پایان

دانش آموزان داوطلب ثبت نام در آزمون های سمپاد کشوری دهم باید مراحل زیر را طی کنند:

  • ورود به سایت azmoon.medu.ir
  • موافقت با شرایط و ضوابط ثبت نام و کلیک بر روی دکمه ذخیره و بعدی
  • وارد نمودن کلیه اطلاعات فردی، دانش آموزی و فایل عکس داوطلب
  • پرداخت هزینه آزمون و تایید کردن ثبت نام

 

مدارک ثبت نام مدارس تیزهوشان

 

ظرفیت مدارس تیزهوشان

هر ساله ظرفیت مدارس تیزهوشان دچار تغییراتی می‌شود. در اکثر مواقع این ظرفیت در استان‌های مختلف متفاوت است. همچنین گاهی سایت سازمان استعداد‌های درخشان لیست مربوط به ظرفیت مدارس تیزهوشان را به تفکیک استان منتشر می‌کند.

به طور کلی مدارس تیزهوشان ظرفیت بسیار محدودی دارند و برای دانش آموزان ورودی هفتم این ظرفیت معمولا بین 40 تا 60 نفر و برای دانش آموزان ورودی دهم بین 30 تا 50 نفر است. البته در استان‌هایی همچون تهران این ظرفیت به 100 نفر نیز می‌رسد.

 

بیشتر بخوانید📋:  همه آن چیزی که باید در مورد آموزش تیزهوشان بدانید

 

محتوای آزمون های سمپاد کشوری

آزمون ورودی برای دانش آموزان داوطلب ورود به پایه هفتم تیزهوشان صرفا سنجش هوش است. در واقع سوالات این گروه از دانش آموزان 50 سوال تحلیلی است و سوالات مربوط به کتب تحصیلی در آزمون آن‌ها ذکر نمی‌شود. برای آشنایی با سوالات سنجش هوش آزمون تیزهوشان می‌توانید منابع آن را خریداری کنید.

دانش آموزان ورودی دهم علاوه بر سوالات تحلیلی باید به سوالات تحصیلی آزمون نیز پاسخ دهند. محتوای آزمون تیزهوشان در بخش سوالات تحصیلی از کتب پایه هشتم و نهم دانش آموزان است که باید آن‌ها را مطالعه و همچنین به منظور آشنایی بیشتر با سوالات از منابع موجود استفاده کنند.

مشاوره داوطلبان آزمون های سمپاد کشوری

قبولی در آزمون تیزهوشان نیاز به یک برنامه‌ریزی درست و اصولی دارد تا بتوانید با پیش بردن آن برنامه به هدف خود یعنی قبولی در آزمون مدارس تیزهوشان برسید. دانش آموزان ورودی دهم به سبب وجود سوالات تحصیلی باید زمان بیشتری را برای مطالعه در نظر بگیرند تا بتوانند تا زمان آزمون تمامی منابع را مطالعه و دوره کنند. در صورت نیاز می‌توانید در این مسیر از مشاوران متخصص و ماهر کمک بگیرید تا با تجربه خود به شما کمک کنند.

نکات مهمی که باید درباره آزمون های سمپاد کشوری بدانید

برای شرکت در آزمون تیزهوشان لازم است با موارد زیر آشنایی داشته باشید:

منابع آزمون تیزهوشان

همانطور که گفته شد، منابع آزمون تیزهوشان ورودی دهم کتب درسی پایه هشتم و نهم است. دانش آموزان به منظور تسلط بیشتر به آزمون و آشنایی با سوالات می‌توانند از کتاب‌های کمک آموزشی تیزهوشان استفاده کنند. دانش آموزان ورودی پایه هفتم که آزمون‌شان بر حسب ارزیابی هوش و توانایی است می‌توانند با حل تست‌های گوناگون در این زمینه خود را آماده کنند. برای امادگی بیشتر در ازمون های آزمایشی تیزهوشان شرکت کنید.

تراز مورد نیاز برای قبولی آزمون های سمپاد کشوری نهم به دهم

به طور کلی تراز خاصی برای قبولی مشخص نمی‌شود، بلکه تراز لازم برای قبولی تیزهوشان نهم به دهم بر حسب عملکرد دانش آموزان دیگر محاسبه می‌گردد.

بیشتر بخوانید📋:  محاسبه تراز آزمون تیزهوشان

نحوه مشاهده اسامی قبول شدگان آزمون های سمپاد کشوری 1402 – 1403

نحوه مشاهده اسامی قبول شدگان آزمون تیزهوشان 1402 – 1403 برای دانش آموزان ورودی هفتم مراجعه به سایت hoosh.medu.ir”” و برای ورودی پایه دهم مراجعه به سایت azmoon.medu.ir”” است.

نحوه محاسبه درصد لازم برای قبولی در آزمون های سمپاد کشوری

نحوه محاسبه درصد لازم برای قبولی در آزمون تیزهوشان، محاسبه آن از صد است. در واقع هر چه تعداد پاسخ‌های درست شما در آزمون مدارس تیزهوشان بیشتر باشد، احتمالی نزدیکی نمره شما به صد و در نتیجه قبولی شما در آزمون بیشتر می‌شود.

نحوه محاسبه درصد لازم برای قبولی در آزمون های سمپاد کشوری

سوالات متداول| آزمون های سمپاد کشوری

ظرفیت مدارس تیزهوشان به چه صورت است؟

برای داوطلبان پایه هفتم بین 40 تا 60 نفر و برای داوطلبان پایه نهم بین 30 تا 50 نفر است. البته در برخی استان‌ها همچون تهران این ظرفیت بیشتر است.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام
دوره سالانه تیزهوشان ۱۴۰۳
شروع شد!!!

دوره یکساله
اف ریاضی

تیزهوشانی شو!