اطلاعیه‌ها:

اف ریاضی

مهم‌ترین امکانات مدارس تیزهوشان

مهم‌ترین امکانات مدارس تیزهوشان

امکانات مدارس تیزهوشان

در طی سال‌های اخیر مدارسی خاص در سراسر کشور به منظور استعدادیابی و تربیت دانش‌آموزان تأسیس شد و مدارس تیزهوشان نام گرفت. این مدارس شیوه خاصی از آموزش و تدریس را پیش گرفتند. امکانات آموزشی، رفاهی، مشاوره‌های تخصصی و مواردی از این دست سبب شده است تا دانش‌آموزان علاوه بر دوران مدرسه، در دوران کنکور نیز نتایج درخشانی را بیافرینند سهم مدارس تیزهوشان از رتبه های برتر کنکور اینجا مطالعه بفرمایید. در این مطلب از اف ریاضی قصد داریم در مورد امکانات مدارس تیزهوشان صحبت کنیم و انواع امکاناتی که این مدارس در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند را بررسی کنیم. با آموزشگاه تیزهوشان اف ریاضی  همراه باشید.

مهم‌ترین امکانات مدارس تیزهوشان

ما  انواع مختلف مدارس را در ایران داریم ازجمله مدارس تیزهوشان، همانطور که گفتیم مدارس سمپاد امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند. از مهم‌ترین امکاناتی که مدارس تیزهوشان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برگزاری کلاس‌های پیشرفته و فوق برنامه

یکی از امکانات مدارس تیزهوشان این هست که مدارس تیزهوشان به منظور بهبود کیفیت یادگیری در دانش‌آموزان در ایام مختلف برای آن‌ها کلاس‌های فوق برنامه برگزار می‌کند. در این کلاس‌های آموزشی مطالبی فراتر از سطح کتاب درسی به افراد آموزش داده می‌شود و مطالب به صورت عمیق‌تر در ذهن دانش‌آموزان نقش می‌بندد و کلیه سؤالات و ابهامات آن‌ها در این کلاس‌ها رفع خواهد شد.

برگزاری کلاس‌های پیشرفته و فوق برنامه تیزهوشان

استفاده از کتاب‌های مکمل درسی

همانطور که گفتیم در مدارس تیزهوشان مطالبی فراتر از کتب درسی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود تا به صورت عمیق‌تری مطالب را درک کنند. برای درک بهتر و عمیق‌تر مطالب معلمان کتاب‌های مکمل درسی را به دانش‌آموزان پیشنهاد می‌کنند تا هر چه بیشتر سطح یادگیری آن‌ها را بهبود ببخشند.

برخورداری از آموزشگاه، کتابخانه و امکانات رفاهی ویژه

یکی از مواردی که سبب محبوبیت مدارس سمپاد شده است وجود امکانات رفاهی فوق‌العاده برای دانش‌آموزان می‌باشد. بخش کتابخانه تقریباً در تمامی مدارس در اختیار دانش‌آموزان قرار داده می‌شود؛ اما کتابخانه‌ها در مدارس تیزهوشان حاوی منابع علمی معتبر، کتاب‌های مکمل درسی، کتب روانشناسی، نجوم و… می‌باشد و دانش‌آموزان می‌توانند در اوقات فراغت از آن استفاده کنند. همچنین از دیگر امکانات مدارس تیزهوشان می توان به آموزشگاه‌های مجهز، امکانات رفاهی و مواردی از این دست اشاره کرد که سبب شده است تا این مدارس بیش از مدارس عادی جوابگوی نیاز دانش‌آموزان باشند.

وجود مشاوران ویژه، از خاص ترین امکانات مدارس تیزهوشان

در مدارس تیزهوشان بیش از هر چیزی به حالات روحی و سلامت روان دانش‌آموزان اهمیت داده می‌شود؛ زیرا در صورتی که دانش‌آموزان از نظر روحی و ذهنی در وضعیت مساعدی نباشند، نمی‌توانند با ذهن باز به مطالعه بپردازند و نمرات آن‌ها به شدت افت خواهد کرد.

مدارس سمپاد به منظور حفظ سلامت روحی دانش‌آموزان مشاورین ویژه‌ای در نظر گرفته است. همچنین مشکلات درسی دانش‌آموزان توسط مشاورین مجرب مدارس سمپاد به طور کامل حل خواهد شد و دانش‌آموزان می‌توانند تمامی مشکلات خود را در زمینه درسی، خانوادگی، روحی و… خود را با مشاورین در میان بگذارند.

جهت استفاده از مشاوره رایگان تیزهوشان اف ریاضی کلیک کنید.

توجه به استعداد‌ها و خلاقیت‌های هر دانش‌آموز

قطعاً هر کدام از دانش‌آموزان استعداد‌ها و توانایی‌های منحصر به فرد خود را دارند. یکی از ویژگی‌های بارز و امکانات مدارس تیزهوشان برنامه‌ریزی درسی مطابق با استعداد‌ها و توانایی‌های هر دانش‌آموز می‌باشد.

افزایش انگیزه دانش‌آموزان

در مدارس تیزهوشان به علت بالا بودن ساعات مطالعه و همچنین سنگین بودن دروس احتمال افت انگیزه دانش‌آموزان در بعضی از اوقات وجود دارد؛ بنابراین مدارس سمپاد در تلاش است تا با انجام مشاوره‌های انگیزشی و همچنین ایجاد فضای رقابتی بین دانش‌آموزان به نوعی برای آن‌ها انگیزه ایجاد کند تا بتوانند محکم‌تر و بهتر در مسیر موفقیت گام بردارند.

امکان تحصیل برای دانش‌آموزان روستایی

امکان تحصیل در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان برای دانش‌آموزان روستایی در برخی از شهر‌ها وجود دارد. در نظر داشته باشید که این امکان در تمام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی وجود ندارد و تحصیل دانش‌آموزان روستایی در مدارس سمپاد برخی از شهر‌ها امکان‌پذیر است. گفتنی است که در این مدارس درصدی از ظرفیت قبولی مدرسه به دانش‌آموزان روستایی اختصاص داده شده است و این دانش‌آموزان باید برای قبولی در آزمون تیزهوشان با یکدیگر رقابت کنند. همچنین می‌توانند در این مسیر از مشاوره قبولی تیزهوشان نیز بهره‌مند شوند تا به خوبی از پیچ و خم‌های این مسیر آگاه شوند.

امکان تحصیل برای دانش‌آموزان روستایی برای تیزهوشان

آیا در امکانات مدارس تیزهوشان برای دانش‌آموزان روستایی خوابگاه فراهم می‌شود؟

در مدارسی که امکان تحصیل دانش‌آموزان روستایی در آن‌ها وجود دارد، برای راحتی این دانش‌آموزان خوابگاه‌هایی فراهم شده است که می‌توانند به صورت شبانه روزی در آن اقامت داشته باشند و سختی رفت و آمد برای آن‌ها کمتر شود. دانش‌آموزان می‌توانند از این خوابگاه‌ها برای اقامت استفاده کنند و در انتهای هر هفته به خانه بروند و مجدد برای شروع هفته جدید به خوابگاه بازگردند.

سهم مدارس تیزهوشان از رتبه‌های برتر کنکور چقدر است؟

اگر نگاهی به رتبه‌های اول تا پنجم کنکور سراسری در پنج گروه آزمایشی نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که بیشترین آمار قبولی در رتبه‌های برتر کنکور مربوط به مدارس تیزهوشان می‌باشد. طبق آمار‌های موثقی که در سال‌های اخیر اعلام شده است، دانش‌آموزان سمپادی به طور میانگین ۳۹ درصد از آمار قبولی در رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ را از آن خود کرده‌اند.

علت سهم زیاد مدارس تیزهوشان از رتبه‌های برتر کنکور برنامه‌ریزی صحیح درسی، روحیه رقابتی دانش‌آموزان و مواردی از این دست می‌باشد.

کلام آخر

در این مطلب سعی بر این بود که شما را با انواع امکانات مدارس تیزهوشان آشنا کنیم. با وجود تمام مزایای تحصیل در این مدارس، باید بدانید که همگام شدن با برنامه‌های درسی سنگین و ساعت بالای مطالعه در این مدارس کار آسانی نیست و بهتر از پیش از انجام هر اقدامی در آزمون شبیه ساز تیزهوشان شرکت کنید و همینطور نمونه سوالات تیزهوشان سمپاد ششم و نمونه سوالات تیزهوشان نهم را حل کنید  تا با نحوه آموزش تیزهوشان در مدارس سمپاد آشنا شوید.

سؤالات متداول در بحث امکانات مدارس تیزهوشان

آیا امکان تحصیل دانش‌آموزان روستایی در مدارس تیزهوشان وجود دارد؟

بله؛ مدارس تیزهوشان در برخی از شهر‌ها بخشی از ظرفیت خود را به دانش‌آموزان روستایی اختصاص داده‌اند. همچنین‌ از بهترین امکانات مدارس تیزهوشان ارائه خوابگاه به دانش‌آموزان روستایی می‌باشد.

مهم‌ترین امکانات مدارس تیزهوشان کدام است؟

از مهم‌ترین امکانات مدارس تیزهوشان می‌توان به وجود کلاس‌های فوق برنامه، مشاورین و معلمان مجرب و امکانات رفاهی همچون آزمایشگاه و کتابخانه‌های آن اشاره کرد.

آیا مدرسه تیزهوشان بر رتبه کنکور مؤثر است؟

طبق نتایجی که از سنوات اخیر به دست آمده است بخش قابل توجهی از آمار قبولی در رتبه‌های برتر مربوط به دانش‌آموزان سمپاد می‌باشد. برای دانستن سهم قبولی های مدارس تیزهوشان در کنکور مقاله مربوط را مطالعه بفرمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام
دوره سالانه تیزهوشان ۱۴۰۳
شروع شد!!!

دوره یکساله
اف ریاضی

تیزهوشانی شو!