اطلاعیه‌ها:

اف ریاضی

آموزش تصویری و کامل ثبت نام در آزمون تیزهوشان 1403

آموزش تصویری و کامل ثبت نام در آزمون تیزهوشان کشوری 1403 – 1404

هر ساله داوطلبان زیادی برای آزمون استعدادهای درخشان سمپاد یا همان آزمون تیزهوشان به رقابت می­ پردازند. یکی از دغدغه ­های این دانش آموزان، چگونگی نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان است. چرا که دقیق بودن ثبت نام امر بسیار مهمی است و بروز اشتباه در انجام آن، ممکن است جبران نشدنی باشد.

اگر شما هم دانش آموز پایه ششم یا نهم هستید و برای ادامه تحصیل در پایه ­های هفتم و دهم قصد شرکت در آزمون تیزهوشان 1403 – 1404 را دارید، در این مقاله با آموزشگاه تیزهوشان اف ریاضی  همراه باشید.

 

نحوه ثبت نام به صورت کلی در آزمون تیزهوشان 1403 – 1404

  • اولین نکته قابل ذکر درخصوص آزمون تیزهوشان پایه هفتم و دهم آن است که ثبت نام این آزمون به صورت اینترنتی انجام می­شود.
  • شروع ثبت نام اینترنتی آزمون تیزهوشان متعاقبا اعلام میگردد و داوطلبین باید در موعد مقرر مراحل ثبت نام را طی کنند. بنابراین به تواریخ اعلام شده جهت ثبت نام دقت لازم داشته باشید.
  • برای ثبت نام در آزمون استعدادهای درخشان  ابتدا باید وارد درگاه پنجره  خدمات الکترونیک آموزش و پرورش که پرتال رسمی آن است به ادرس my.medu.ir وارد شوید و سپس مراحل زیر را طی نمائید.
  • پس از ورود به سایت با وارد کردن کد ملی دانش آموز در قسمت نام کاربری و گذرواژه تعیین شده توسط والدین و کد امنیتی درج شده وارد حساب کاربری خود شوید (در صورتی که رمز عبور را فراموش کردید از طریق درگاه دولت من والدین گذرواژه جدید را تنظیم کنید)
  • در این مرحله از بخش خدمات آموزشی ، آزمون سمپاد/نمونه دولتی را انتخاب کرده و مشخصات دانش آموز را به طور کامل وارد کنید و پس از تکمیل اطلاعات باتایید مندرجات و کلیک بر انتخاب اولویت‌ها وارد صفحه انتخاب اولویت‌های مدارس شوید.
  • در صفحه انتخاب اولویت‌ها، دانش آموزان پایه هفتم میتواند حداکثر 3 اولویت  و دانش آموزان پایه دهم حداکثر 12 اولویت ( 4مورد دبیرستان سمپاد، 4مورد دبیرستان نمونه دولتی، 4 مورد هنرستان نمونه دولتی ) انتخاب نمایند که تمامی انتخاب‌ها باید مربوط به یک استان باشد . برای اولویت اول روی دکمه مدرسه سمپاد کلیک کنید سپس منطقه و رشته و مدرسه مورد نظر را  انتخاب و با کلیک روی (اضافه کردن اولویت) ، اولویت‌های  دیگر را انتخاب کرده و در آخر روی دکمه ذخیره فرم ثبت نام کلیک کنید.
  • در صورت تمایل به ویرایش اطلاعات و اولویت‌ها قبل از پرداخت نهایی با کلیک بر روی ویرایش فرایند تغییر اطلاعات و اولویت‌ها را طی نمایید.
  • در انتها برای پراخت نهایی از طریق درگاه بانکی آنلاین، از طریق تاریخچه فرم های شما بر بروی دکمه پرداخت نهایی کلیک کرده و اطلاعات بانکی مورد نظر را وارد کنید و پس از فراید پرداخت باید کد پیگیری نمایش داده شده را نزد خود نگه دارید.

 

چه کسانی می­توانند در آزمون تیزهوشان ثبت نام کنند؟

دانش آموزان مقطع تحصیلی ششم که پایه تحصیلی هفتم پیش روی آن‌­هاست و همچنین دانش‌ آموزان مقطع تحصیلی نهم که پایه تحصیلی دهم را در پیش رو دارند، می­توانند در آزمون تیزهوشان مختص مقطع خود شرکت کنند. شما هم اگر دانش آموز مقاطع تحصیلی ششم و نهم هستید و آموزش تیزهوشان می‌­بینید و قصد ادامه تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان را دارید، می‌­توانید در آزمون تیزهوشان ثبت نام کنید و آینده درسی و تحصیلی خود را با رفتن به این مدارس، تغییر دهید.

 

آموزش تصویری و کامل ثبت نام در آزمون تیزهوشان کشوری 1403 – 1404

  • ورود به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک و پرتال رسمی آموزش و پرورش medu.ir
  • وارد کردن نام کاربری و رمز عبور و کد امنیتی
  • انتخاب آزمون سمپاد/نمونه دولتی
  • تکمیل فرم ثبت نام با اطلاعات هویتی و تحصیلی دانش آموز
  • انتخاب اولویت‌های دانش آموز
  • پرداخت هزینه ثبت نام از طریق درگاه بانکی آنلاین

 

آموزش تصویری ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم 1403 – 1404

  • با یک مرورگر وارد سایت medu.ir پنجره واحد خدمات الکترونیک و پرتال رسمی آموزش و پرورش شوید و پس‌از ورود با وارد کردن کد ملی دانش آموز در قسمت نام کاربری و گذرواژه تعیین شده توسط والدین و کد امنیتی درج شده وارد نمایید.

 

 

  • پس از ورود، از بخش خدمات آموزشی (آزمون سمپاد/نمونه دولتی) را انتخاب کنید.

 

 

 

  • در این مرحله مشخصات دانش آموز را به طور کامل وارد کنید و پس از تکمیل اطلاعات باتایید مندرجات و کلیک بر انتخاب اولویت‌ها وارد صفحه انتخاب اولویت‌های مدارس شوید.

 

 

  • در صفحه انتخاب اولویت‌ها، دانش آموزان پایه هفتم میتواند حداکثر 3 اولویت  و دانش آموزان پایه دهم حداکثر 12 اولویت ( 4مورد دبیرستان سمپاد، 4مورد دبیرستان نمونه دولتی، 4 مورد هنرستان نمونه دولیتی ) انتخاب نمایند که تمامی انتخاب‌ها باید مربوط به یک استان باشد .سپس منطقه و رشته و مدرسه مورد نظر را  انتخاب و با کلیک روی (اضافه کردن اولویت) ، اولویت‌های  دیگر را انتخاب کرده و در آخر روی دکمه ذخیره فرم ثبت نام کلیک کنید.

  • در صورت تمایل به ویرایش اطلاعات و اولویت‌ها قبل از پرداخت نهایی با کلیک بر روی ویرایش فرایند تغییر اطلاعات و اولویت ها را طی نمایید.

 

  • برای پراخت نهایی از طریق درگاه بانکی آنلاین، از طریق تاریخچه فرم‌های شما بر بروی دکمه پرداخت نهایی کلیک کرده و اطلاعات بانکی مورد نظر را وارد کنید و پس از فراید پرداخت باید کد پیگیری نمایش داده شده را نزد خود نگه دارید.

 

 

 

آیا نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم با ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم تفاوت دارد؟

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان در هر دو مقطع به صورت اینترنتی انجام می­‌شود. بستر ثبت نام این آزمون برای هر دو مقطع نیز سایت my.medu.ir می‌­باشد. تنها تفاوتی ک وجود دارد و باید به آن توجه داشته باشید، آن است که هنگام تکمیل اطلاعات فرم ثبت نام آزمون تیزهوشان، نوع آزمون خود را به درستی انتخاب کنید. رشته مورد تقاضا همان قسمتی است که تفاوت پایه ششم و پایه نهم را مشخص می­سازد و در توضیحات بالا به خوبی شرح داده شد.

 

پس از ثبت نام در آزمون تیزهوشان چه مراحلی وجود دارد؟

اولین اقدام برای شرکت در آزمون تیزهوشان، ثبت نام در این آزمون است که به صورت کامل و تصویری توضیح داده شد. اما مراحل بعدی نیز دارای اهمیت هستند و بی‌توجهی به آن­ها می­‌تواند شرکت در آزمون را با اختلال مواجه کند. ما در ادامه این مراحل را برای شما ذکر کرده‌­ایم:

1: دریافت کارت ورود به جلسه

کارت ورود به جلسه، کارتی حاوی اطلاعات داوطلب است. داوطلبین هر دو مقطع تحصیلی ششم و نهم برای حضور در جلسه امتحان، ملزم هستند که این کارت را به همراه داشته باشند. این کارت صرفا برای کسانی که مراحل ثبت نام را کامل طی کرده و مبلغ را پرداخت کرده­ باشند، در دسترس است. کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان حدودا یک هفته قبل از برگزاری آزمون آماده می­‌شود و داوطلبین باید نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

2: شرکت در آزمون

آزمون تیزهوشان بصورت یکپارچه در سراسر کشور برگزار می­‌شود. داوطلبانی که در آزمون ثبت نام کرده­اند باید در موعد مقرر، در حوزه امتحانی خود که نشانی آن از قبل اطلاع رسانی شده­است، حاضر شوند. باز هم لازم به تاکید است که به همراه داشتن کارت ورود به جلسه در روز آزمون ضروری می­باشد.

3: اعلام نتایج آزمون

پس از اتمام آزمون تیزهوشان، داوطلبین منتظر و مشتاق نتایج هستند تا از وضعیت پذیرش یا عدم پذیرش خود آگاه شوند. با گذشت مدت زمان کمی از گذشت آزمون، نتایج توسط سازمان پذیرش استعدادهای درخشان اعلام می­گردد. بنابراین برای اطلاع و آگاهی از نتایج آزمون‌ها، به اطلاع رسانی‌ها دقت داشته باشید تا از زمان دقیق آن آگاه شوید. نتایج آزمون مدارس تیزهوشان هر ساله در همان سایت my.medu.ir اعلام می‌شود. شما می‌توانید در این سایت به مشاهده نتایج بپردازید.

4: ثبت نام نهایی تیزهوشان

این مرحله مختص متقاضیانی است که در آزمون تیزهوشان قبول شده‌اند. حالا نوبت تکمیل ثبت نام تیزهوشان است. دانش آموزان برای ادامه ثبت نام در مدارس تیزهوشان در مقاطع هفتم و دهم، باید به محل مدرسه‌­ای که قبول شده­اند بروند و مراحل ثبت نام نهایی را انجام دهند و این فرایند را تکمیل نمایند.

 

اهمیت آزمون‌های آزمایشی

استفاده از آزمون­های شبیه ساز مزایای زیادی به همراه دارد و باعث جلو زدن شما از سایر رقبایتان می­شود. از جمله مزایای آن می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرکت کردن در آزمون­های آزمایشی تیزهوشان این امکان را به شما می­دهد تا توانمندی­ها و استعدادهای خود را ارزیابی کنید. و اینگونه برنامه ریزی مناسبی درجهت توسعه آن­ها داشته باشید. درواقع شرکت در آزمون­های تیزهوشان فضایی را فراهم می­کند تا شما با نقاط قوت و ضعف خود آشنا شوید. شما با دریافت نتایج شبیه ساز، می­توانید رتبه و درصدهای خود را در آزمون اصلی تخمین بزنید و برای بهتر شدن آن­ها اقدامات لازم را انجام دهید. شرکت در آزمون­های آزمایشی به شما کمک می­کند تا استرستان را در زمان آزمون اصلی به نحو بهتری مدیریت کنید. چرا که شما قبل از آزمون اصلی، در فضا و محیط امتحان قرار گرفته­اید. انسان­ها در فضاهای آشنا و به دور از ابهام، احساس امنیت خاطر بیشتری را تجربه می­کنند.

علاوه بر این، آزمون­های آزمایشی به شما کمک می­کند تا مدارس و دوره­های آموزشی­ای را انتخاب کنید که برای شما مناسب­تر است و در راستای استعدادها و اهدافتان قرار دارد. درواقع شرکت در این آزمون­ها، اهداف شما را شفاف­تر و واضح­تر می­کند و روند تصمیم گیری را برای شما آسان می­نماید.  همچنین داوطلب با شرکت در آزمون­های آزمایشی تیزهوشان، مواردی مثل به همراه داشتن کارت ورود به جلسه را در حین آزمون تمرین می­کند. مهارت­های مدیریت زمان و تکنیک­های تست زنی در او تقویت می­شود. بنابراین، استفاده از آزمو­ن­های آزمایشی تیزهوشان به عنوان یک ابزار مهم در زمینه آموزش و پرورش می‌تواند به بهبود کیفیت آموزش و توسعه استعدادهای شما کمک شایانی کند. بنابراین با در نظر گرفتن نکات مهم در مورد آزمون­های آزمایشی تیزهوشان، در آنها شرکت کنید و از مزایای فوق العاده آن ها بهره­مند شوید.

 

سخن پایانی

در این مقاله از اف ریاضی، فرایند ثبت نام در آزمون تیزهوشان را به طور کامل و با استفاده از تصاویر برای شما توضیح دادیم. درصورت وجود هرگونه ابهام می­توانید با مشاورین مجرب اف ریاضی در ارتباط باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام
دوره سالانه تیزهوشان ۱۴۰۳
شروع شد!!!

دوره یکساله
اف ریاضی

تیزهوشانی شو!