اطلاعیه‌ها:

اف ریاضی

نحوه برگزاری آزمون ورودی به مدارس تیزهوشان کشور

نحوه برگزاری آزمون ورودی به مدارس تیزهوشان کشور

نحوه برگزاری آزمون ورودی به مدارس تیزهوشان کشور

هر ساله دانش آموزان بسیاری متقاضی شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم بوده و برای ورود به مدارس تیزهوشان تلاش می کنند. مدارس تیزهوشان به دلیل برخورداری از کیفیت و امکانات آموزشی بالا نسبت به سایر مدارس، مورد توجه بسیاری از والدین و دانش آموزان قرار می­گیرند.

نحوه برگزاری آزمون ورودی به مدارس تیزهوشان کشور، یکی از مهم ترین سوالاتی است که دانش آموزان و خانواده های آنان درگیر آن می­شوند. ما در این قسمت از اف ریاضی می­خواهیم این موضوع را بررسی کرده و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یا به اختصار سازمان سمپاد نهادی است که بر دانش آموزان با بهره هوشی بالا نظارت می­کند. این سازمان در زبان عمومی دارای مدارس تیزهوشان دوره اول و دوم دخترانه و پسرانه است. این نهاد در شهرهای پرجمعیت­تر فعالیت می­کند. گزینش در مدارس سمپاد یا تیزهوشان در دو مقطع متوسطه اول (ششم به هفتم) و متوسطه دوم (نهم به دهم) از طریق آزمون­های سراسری انجام می­گیرد. این آزمون­ها عمدتا مبتنی بر ارزیابی هوش، دانش ریاضیات و علوم است.

 

نحوه برگزاری آزمون ورودی به مدارس تیزهوشان کشور (استعدادهای درخشان)

فاطمه مهاجرانی که از سوی وزیر آموزش و پرورش به عنوان رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) و دانش پژوهان انتخاب شده است، شخصا به سوال چگونگی نحوه برگزاری آزمون ورودی تیزهوشان در سال آتی رسیدگی کرد و به آن پاسخ داد:

آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در سال آتی از نوع آزمون هوش و خلاقیت است و به ‌صورت پیشرفت تحصیلی نخواهد بود.

وی با تأکید بر ضرورت توجه و برنامه‌ ریزی ویژه برای استعدادهای برتر در کشور، گفت: با توجه به ابلاغ اساسنامه سازمان مدارس استعدادهای درخشان و تشکیل هیئت‌ امنای آن، این نوع مدارس همچنان باقوت به کار خود ادامه خواهند داد و امید است این مدارس در راستای نقش‌ آفرینی خود در نظام مقدس اسلامی کار خود را به نحو مطلوب پیش ببرند.

 وی همچنین گفت: تلاش ما این است تا در سال‌های آینده روند پذیرش دانش آموزان برای ورود به پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان به‌صورت فرایندی انجام شود که بخش مهمی ازآن به صورت آزمون هوش و خلاقیت است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در توصیه به اولیای دانش آموزان متقاضی برای ورود به مدارس سمپاد و نحوه برگزاری آزمون ورودی ، گفت: با این روند حضور دانش آموزان در کلاس‌های تقویتی دروس مختلف، هیچ کمکی به موفقیت آن‌ها در این آزمون نخواهد داشت.

 

دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام آزمون تیزهوشان می­بایست ابتدا دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان را مطالعه کنند تا از شرایط و منابع دروس امتحانی و همچنین زمانبندی مراحل آزمون اطلاع پیدا کرده و سپس اقدام به ثبت نام نمایند.

طبق دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان، شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی کسب مقیاس “خیلی خوب” در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم و نوبت اول ششم ابتدایی می­باشد. شرط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم نیز کسب معدل حداقل 19 در پایه هشتم می باشد.

شرایط عمومی ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم و نهم

از شرایط عمومی شرکت در آزمون تیزهوشان داشتن تابعیت ایرانی است؛ البته دانش آموزانی که تابعیت ایرانی ندارند، هم می توانند با شرایط خاص ثبت نام و در آزمون شرکت کنند. اما شرایط اختصاصی شرکت در آزمون تیزهوشان برای پایه ششم به هفتم و نهم به دهم متفاوت است.

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

از شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه ششم ابتدایی است و همچنین کسب نمره “خیلی خوب” در تمامی دروس پایه پنجم و نوبت اول پایه ششم ابتدایی است. البته دانش آموزانی که فقط در یک درس در مجموع دروس پنجم و ششم نمره خوب داشته باشند هم می‌ توانند در این سنجش شرکت کنند.

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

از شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه نهم است، یکی دیگر از شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم نیز دارا بودن معدل کل سالانه 19 در پایه هشتم می باشد.

 

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان

به گزارش سایت آموزشگاه اف ریاضی خانم فاطمه مهاجرانی زمان ثبت ‌نام برای آزمون مدارس سمپاد را بهمن ‌ماه اعلام کرد و گفت: آزمون ورودی این مدارس نیز در اواخرفروردین و یا ابتدای اردیبهشت‌ ماه سال آینده برگزار می‌گردد. قوانین نحوه برگزاری و مصوبات مربوط به مدارس و آزمون های تیزهوشان، هرساله باید از طریق سمپاد ارائه شود. البته که زمان دقیقی برای انتشار و اطلاع رسانی این اخبار در دسترس نیست. اما می­توانید با تکیه بر خبرهای منتشر شده برنامه ریزی و اقدام کنید.

 

کلام آخر

پذیرش دانش آموزان در مدارس تیزهوشان ششم به هفتم و مدارس تیزهوشان نهم به دهم طبق بخش نامه آزمون تیزهوشان و صرفا بر اساس نمره آزمون بوده و معدل دانش آموز در نتیجه آزمون بی تاثیر است. اطلاعاتی همچون ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان ششم به هفتم و مدارس تیزهوشان نهم به دهم، و همچنین تاثیر نمره آزمون و معدل دانش آموز در نتیجه آزمون و اطلاعات دیگر، هنگام ثبت نام الکترونیکی از طریق سایت ثبت نام به اطلاع دانش آموزان خواهد رسید.

در این مطلب سعی کردیم شما را با چیستی، نحوه برگزاری و برخی شرایط عمومی آزمون تیزهوشان آشنا کنیم. امیدواریم مطالب گفته شده مفید واقع شده باشند. درصورت وجود هرگونه ابهام در این زمینه می­توانید با مشاوران مجرب اف ریاضی در ارتباط باشید.

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام
دوره سالانه تیزهوشان ۱۴۰۳
شروع شد!!!

دوره یکساله
اف ریاضی

تیزهوشانی شو!