اطلاعیه‌ها:

در مواجهه با سوالات وقت گیر چه کنیم؟

در مواجهه با سوالات وقت گیر چه کنیم؟

در مواجهه با سوالات وقت گیر چه کنیم؟

یکی از مواردی که بسیاری افراد در آزمون‌های مهمی همچون کنکور یا آزمون های تیزهوشان از پس آن بر نمی‌آیند، مدیریت زمان در هنگام مواجهه با سوالات وقت گیر است. در واقع همانطور که می‌دانید در چنین آزمون‌هایی سوالات در سطوح متفاوتی طراحی می‌شوند و تحلیل برخی از این سوالات به زمان بیشتری نیاز دارد. با توجه به این موضوع باید زمان آزمون خود را به گونه‌‎ای مدیریت کنید که زمان کافی برای حل تمامی سوالات و در آخر چک کردن تمامی سوالات داشته باشید. در این مطلب قصد داریم به سوال «در مواجهه با سوالات وقت گیر چه کنیم» پاسخ دهیم که می‌تواند در زمینه مدیریت زمان آزمون کمک بزرگی برای شما باشد.

 

اهمیت مدیریت زمان در مواجهه با سوالات وقت گیر در آزمون‌ها

 

اهمیت مدیریت زمان در مواجهه با سوالات وقت گیر در آزمون‌ها

برخی افراد خیال می‌کنند صرفا با تقویت توان علمی خود می‌توانند در آزمون‌هایی همچون کنکور موفق شوند. درست است که توان علمی و دانش ما در آزمون بسیار مهم است، اما بدون مدیریت زمان بخصوص هنگام مواجهه با سوالات وقت گیر دانش نیز کمکی به شما نخواهد کرد و ممکن است نتوانید در آزمون رتبه خوبی بگیرید. در واقع مدیریت زمان و دانش شما مکمل یکدیگرند و در کنار هم می‌توانند شما را به موفقیت برسانند.

 

📋خدمات اف ریاضی :  مشاوره رایگان تیزهوشان ششم

 

یکی از ویژگی‌هایی که آزمون‌هایی همچون کنکور دارند زمان محدود آن‌هاست. در واقع شما زمان کمی برای پاسخگویی به سوالات دارید و همین موضوع است که آزمون‌های این چنینی را از سایر آزمون‌ها و حتی امتحانات مدارس متمایز می‌کند. ممکن است شما با توان علمی کامل در محل برگزاری آزمون حاضر شوید و حتی جواب تمامی سوالات را بدانید اما زمانی که در مواجهه با سوالات وقت گیر  وقت کم بیاورید هم دچار استرس می‌شوید و نمی‌توانید به درستی به سوالات پاسخ دهید هم ممکن است برخی سوالات را جواب دهید و برای برخی سوالات وقت کافی نداشته باشید. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم پیش از آزمون روی مهارت مدیریت زمان خود به شدت کار کنید. راهکارهای مواجهه با استرس را در لینک آبی میتوانید مطالعه بفرمایید.

 

اهمیت مدیریت زمان در مواجهه با سوالات وقت گیر در آزمون‌ها

 

انواع تکنیک های مدیریت زمان هنگام مواجهه با سوالات وقت گیر

برای کامل کردن پازل مهارت شرکت در آزمون باید تکه‌های پازل مدیریت زمان را بیابید. در این بخش برخی از انواع تکنیک‌های مدیریت زمان را برای شما بیان می‌کنیم:

 

تکنیک ضربدر منها

اگر از ما بپرسید «در مواجهه با سوالات وقت گیر چه کنیم» استفاده از تکنیک ضربدر منها یکی از پاسخ‌های ما به شماست. به طور کلی داوطلبان در مواجهه با سوالات آزمون‌هایی همچون کنکور سه عملکرد از خود نشان می‌دهند:

  • سوال آسان است و به راحتی آن را حل می‌کنند.
  • داوطلب بین چند گزینه دچار شک است.
  • داوطلب پاسخ سوال را نمی‌داند.

 

📋بیشتر بخوانید:  چگونه برنامه ریزی درسی کنیم؟

 

در تکنیک ضربدر منها داوطلب به سوالاتی که پاسخ آن‌ها می‌داند پاسخ می‌دهد و جواب آن‌ها را وارد پاسخنامه می‌کند. در مواجهه با سوالاتی که در رابطه با آن‌ها دچار شک است، در دفترچه پاسخنامه آن‌ها را با × علامت گذاری  می‌کند و در پایان وقت امتحان در صورتی که توانست به سوالات پاسخ می‌دهد و اگر نتوانست در کنار آن‌ها – می‌گذارد. در این تکنیک اگر پاسخ سوالی را نمی‌دانید در کنار آن – گذاشته و از آن صرف نظر می‌کنید، چرا که چنین سوالاتی فقط زمان شما برای حل سوالاتی که پاسخ آن‌ها را می‎دانید می‎گیرند.

 

اهمیت مدیریت زمان در مواجهه با سوالات وقت گیر در آزمون‌ها

 

تکنیک زمان‌های نقصانی در مواجهه با سوالات وقت گیر

تکنیک زمان‌های نقصانی به شما کمک می‌کند وقت کافی برای مرور سوالاتی که به آن‌ها پاسخ ندادید داشته باشید تا در صورتی که پاسخ آن‌ها را یافتید آن پاسخ را وارد پاسخنامه کنید. در واقع برای اجرای این تکنیک باید هر درس آزمون را که پاسخ می‌دهید زمانی را ذخیره کنید و این زمان ذخیره شده را برای مرور تست‌های پاسخ داده نشده بگذارید. این تکنیک به شما کمک می‌کند سوالات بیشتری را پاسخ دهید و در صورتی که پاسخ شما به سوالات درست باشد، شانس بالا بردن رتبه و تراز خود در آزمون را افزایش می‌دهید.

 

تکنیک زمان‌های نقصانی در مواجهه با سوالات وقت گیر

 

تکنیک وقفه در آزمون در هنگام مواجهه با سوالات وقت گیر

یکی دیگر از تکنیک‌های که در پاسخ به پرسش «در مواجهه با سوالات وقت گیر چه کنیم» پیشنهاد می‌کنیم، تکنیک وقفه در آزمون است. در طول آزمون‌های طولانی داوطلب به تدریج دچار خستگی می‌شود و از کارایی‌اش کاسته می‌شود. در مواقعی که فرد با سوالاتی که پاسخ آن‌ها را نمی‌داند رو‌به‌رو می‌شود این خستگی شدت می‌یابد. بنابراین پیشنهاد می‌شود هر نیم ساعت یک بار داوطلب برای چند ثانیه‌ای چشمان خود را ببندد، عضلات خود را شل کرده و چند نفس عمیق بکشد. این عمل در رفع خستگی ذهنی و جسمی بسیار موثر است.

 

📋بیشتر بخوانید:  نحوه مطالعه تیزهوشانی

 

استراتژی بازگشت

این تکنیک برای کسانی مناسب است که وقت اضافی در آزمون پیدا می‌کنند. در واقع این افراد به سوالاتی که پاسخ آن‌ها را می‌دانند پاسخ می‌دهند و در آخر اگر وقت اضافی آوردند با به کارگیری استراتژی بازگشت به سوالاتی که نسبت به آن‌ها شک داشتند یا جواب‌شان را نمی‌دانند برمی‌گردند و زمان اضافی خود را صرف پیدا کردن پاسخ این سوالات می‌کنند.

 

استراتژی بازگشت

 

استفاده از تکنیک‌های مدیریت زمان چه اهمیتی در مواجهه با سوالات وقت گیر دارد؟

استفاده از تکنیک‌هایی که از آن‌ها نام بردیم، در مواجهه با سوالات وقت گیر و سوالاتی که پاسخ آن‌ها را نمی‌دانیم اهمیت زیادی دارد. شرط مهمی که در آزمون‌هایی همچون کنکور وجود دارد این است که ابتدا به سوالاتی که پاسخ آن‌ها را می‌دانید پاسخ دهید. در تمامی تکنیک‌ها رکن اصلی همین شرط است. اگر وقت خود را صرف سوالات وقت گیر یا سوالاتی که جواب آن‌ها را نمی‌دانید کنید، نمی‌توانید رتبه خوبی در آزمون کسب کنید. با توجه به این موضوع باید با استفاده از این تکنیک‌ها به بهترین شکل زمان آزمون خود را مدیریت کنید تا بیشترین پاسخ‌دهی و امتیاز‌گیری را در آزمون داشته باشید. همچنین ما به شما شرکت در آزمون های شبیه ساز تیزهوشان یا ازمون های ازمایشی کنکور به شما در مدیریت زمان تست زنی کمک میکند.

 

استفاده از تکنیک‌های مدیریت زمان چه اهمیتی در مواجهه با سوالات وقت گیر دارد؟

 

سخن آخر برای زمان های مواجهه با سوالات وقت گیر

در این متن سعی کردیم به سوال «در مواجهه با سوالات وقت گیر چه کنیم» پاسخ دهیم. اگر قصد دارید در آزمون‌هایی همچون کنکور یا تیزهوشان شرکت کنید، پیشنهاد می‌کنیم در کنار توان علمی خود مدیریت زمان خود را نیز تقویت کنید. موفقیت در چنین آزمون‌هایی با کنار هم قرار گرفتن این دو مورد به دست می‌آید. با استفاده از تکنیک‌هایی که در این متن به آن‌ها اشاره کردیم می‌توانید به بهترین شکل زمان خود را مدیریت کنید. سعی کنید تا زمان آزمون در آزمون‌های آزمایشی هم شرکت کنید تا بیشتر با فضای آزمون اصلی آشنا شوید. اگر سوالی در زمینه مدیریت زمان دارید می‌توانید از مشاوران اف ریاضی بپرسید.

 

📋بیشتر بخوانید :  تاثیر کلاس های تیزهوشان

 

سوالات متداول

از چه تکنیک‌های جهت مدیریت زمان استفاده کنیم؟

می‎توانید از تکنیک‌های ضربدر منها، استراتژی بازگشت، زمان‌های نقصانی و وقفه در آزمون استفاده کنید.

زمان ذخیره شده آزمون را صرف چه تست هایی کنیم ؟

در پاسخ به سوال زمان ذخیره شده را صرف چه تست هایی کنیم باید یادآور شویم همانطور که در تکنیک زمان‌های نقصانی گفتیم می‌توانید از این زمان برای حل سوالات پاسخ داده نشده استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *