اطلاعیه‌ها:

اف ریاضی

آموزش آفلاین و آنلاین و تفاوت های آن ها

تفاوتهای آموزش آنلاین و آفلاین

آموزش آفلاین و آنلاین و تفاوت های آن ها

آموزش یکی از ضروری ترین ابزار رشد و توسعه جوامع است. همزمان با رشد فناوری و اینترنت، شیوه های آموزشی نیز دستخوش تحولات چشمگیری شده اند. امروزه محبوب ترین روش های آموزش در کنار آموزش حضوری، آموزش آنلاین و آفلاین است. این مقاله به بررسی تفاوتهای آموزش آنلاین و آفلاین می پردازد.

 

تعریف آموزش آنلاین و تفاوتهای آموزش آنلاین و آفلاین

فناوری اینترنت و رسانه های دیجیتال شکل جدیدی از آموزش را به نام آموزش آنلاین ممکن کرده است. در این روش ارتباطات مجازی بین دانش آموزان و مربیان در مکان های مختلف برقرار است. با توجه به تفاوتهای آموزش آنلاین و آفلاین برنامه کلاسی اغلب قابل انطباق است و دانش آموزان می توانند در زمان های مختلف به محتوای درسی دسترسی داشته باشند. ابزارهای آنلاین و دیجیتال ارتباطات و تعاملات بین دانش‌آموزان و مربیان را تسهیل می‌کنند.

 

آموزش آفلاین و آنلاین و تفاوت های آن ها

تعریف آموزش آفلاین و بررسی تفاوتهای آموزش آنلاین و آفلاین

آموزش مجازی در ابتدا به دلیل سرعت پایین اینترنت و در دسترس نبودن آن به شکل دیگری صورت می گرفت. این نوع آموزش به اینترنت نیاز نداشته و به صورت فایل نوشتاری، صوتی و یا فیلم در اختیار فراگیران قرار میگیرد. بر اساس تفاوتهای آموزش آنلاین و آفلاین در این روش فرد ملزم به این نیست که در تایم مشخصی حتما در کلاس حضور داشته باشد. فرد می تواند طبق برنامه ریزی خود، هر زمان که خودش تشخیص میدهد، از آموزش بهره ببرد.

 

تفاوتهای آموزش آنلاین و آفلاین

  1. آموزش مجازی آنلاین

آموزش آنلاین مجازی، آموزش از طریق اینترنت است. در این روش، دانش‌آموزان و مربیان از طریق یک سیستم آموزشی مبتنی بر اینترنت به یکدیگر متصل می‌شوند و به آموزش و یادگیری آنلاین می‌پردازند مانند اسکایپ یا اسکای روم. ویژگی های اصلی آموزش مجازی آنلاین عبارتند از:

  • دسترسی: دانش آموزان می توانند به آسانی به کلاس درس از هر جایی که دسترسی به اینترنت دارند، دسترسی داشته باشند.
  • آموزش در هر مکانی: آموزش مجازی آنلاین به دانش آموزان اجازه می دهد در هر زمان و مکانی مطالعه و آموزش داشته باشند.
  • استفاده از محتواهای مختلف: به صورت آنلاین تضمین می کند که دانش آموزان همیشه به جدیدترین مطالب دسترسی دارند. زیرا معلمان می توانند با نمایش تصائیر و ویدیو های مرتبط با درس تدریس شده، از درک بهتر دانش آموزان خود اطمینان حاصل پیدا کنند.

 

بیشتر بخوانید:  آزمون آنلاین شبیه ساز تیزهوشان

 

  1. آموزش مجازی آفلاین

آموزش مجازی آفلاین استفاده از فناوری های دیجیتال برای یادگیری در محیط های بدون دسترسی به اینترنت است. در این روش، دانش آموزان از طریق CD، هارد و موارد مشابه، ویدیو ها و محتواهای درسی از پیش تهیه شده را مشاهده و استفاده می کنند. از تفاوتهای آموزش آنلاین و آفلاین و ویژگی های کلیدی آموزش مجازی آفلاین عبارتند از:

  • بی نیازی از اینترنت: دانش آموزان برای استفاده از این روش نیازی به اتصال به اینترنت ندارند و می‌توانند در محیط‌هایی با محدودیت یا نبود اتصال به اینترنت به یادگیری ادامه دهند.
  • تمرکز روی درس: در آموزش مجازی آفلاین، معلمان بیشترین تأثیر را بر محتوای آموزشی و فرآیند یادگیری دارند و دیگر وقتی برای ساکت کردن کلاس یا پاسخ درجای سوالات نمی گذارند و تمام زمان آموزش، صرف آموزش می شود.
  • دسترسی دائمی: دانش آموزان همیشه به منابع آموزشی دسترسی دارند و می توانند در صورت لزوم از آنها در هر زمانی و بدون محدودیت استفاده کنند.

آموزش آفلاین و آنلاین و تفاوت های آن ها

 

مزایای آموزش مجازی آنلاین در مقابل تفاوتهای آموزش آنلاین و آفلاین

  1. دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی دارند می توانند از هر کجای دنیا به محتوای آموزشی دسترسی داشته باشند.
  2. بسیاری از دوره های آنلاین هزینه کمتری نسبت به دوره های حضوری دارند.
  3. دانش آموزان قادر به مطالعه و یادگیری بر اساس برنامه زمانی خود می باشند.
  4. محتوای آموزشی آنلاین را می توان سریع و راحت تر به روز و حتی ویرایش کرد.

 

جنبه های منفی آموزش مجازی آنلاین

  1. اینترنت مورد نیاز: برای شرکت در کلاس های آنلاین، دسترسی به اینترنت پرسرعت و مطمئن مورد نیاز است.
  2. تعاملات انسانی در محیط آنلاین کمتر از محیط حضوری است.

 

مزایای اموزش مجازی آفلاین

  1. دانش آموزان می توانند بدون استفاده از اینترنت به محتوای آموزشی دسترسی داشته باشند که در برخی زمینه ها مزیت قابل توجهی است.
  2. تکرار مطالب در محتوای آفلاین راحت تر است و اگر دانش آموز قسمتی را متوجه نشود می تواند چندین بار برای خودش تکرار کند.
  3. محتوای آموزشی آفلاین معمولاً با کیفیت بالاتر و استانداردهای دقیق تر تولید می شود. و هر گونه حاشیه که زمان آموزش را کم می کند ندارد.

 

بیشتر بخوانید:  اهمیت مشاوره تحصیلی و فواید آن

 

جنبه های منفی آموزش مجازی آفلاین

  1. هزینه دوره های آموزشی آفلاین معمولاً بیشتر از دوره های آنلاین است.
  2. برای دسترسی آفلاین به محتوای آموزشی، دانش آموزان به دستگاهی نیاز دارند که بتوانند فایل های تصویری را روی آن تماشا کنند.

 

آموزش آفلاین و آنلاین و تفاوت های آن ها

بر اساس تفاوتهای آموزش آنلاین و آفلاین کدام شکل از آموزش مناسب تر است؟

امروزه با توجه به توسعه فناوری و گسترش اینترنت، آموزش آنلاین در کنار آموزش حضوری به موضوعی ضروری برای بسیاری از افراد تبدیل شده است. هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که با توجه به شرایط شخصی و اهداف آموزشی و تفاوتهای آموزش آنلاین و آفلاین می توان مناسب ترین گزینه را تعیین کرد.

 

پس انتخاب با خودتان!

در میان تفاوتهای آموزش آنلاین و آفلاین و یا حضوری هر دو مزایا و معایبی دارند. آموزش چهره به چهره امکان برقراری ارتباط رو در رو را فراهم می کند که می تواند به درک عمیق تری از موضوع منجر شود. اما در آموزش آنلاین، این گزینه ها محدود است و دانش آموزان باید در کنار کمک های معلم، خود معلم خود نیز باشند. و همچنین شما برای اطلاعت بیشتر میتوانید از مشاوره تحصیلی رایگان اف ریاضی بهره ببرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام
دوره سالانه تیزهوشان ۱۴۰۳
شروع شد!!!

دوره یکساله
اف ریاضی

تیزهوشانی شو!