اطلاعیه‌ها:

اف ریاضی

نمونه سوالات هوش عمومی

سوالات هوش عمومی

آموزشگاه اف ریاضی برای تقویت هوش عمومی دانش آموزان عزیز علاوه بر برگزاری آزمون شبیه ساز تیزهوشان، نمونه سوالات هوش عمومی آماده کرده است. شما می توانید در این صفحه از تست هوش تصویری، تست هوش IQ و هوش وکسلر استفاده نمایید.

سوالات هوش عمومی شامل مجموعه‌ای از مسائل و آزمون‌ها هستند که به منظور اندازه‌گیری قابلیت‌های شناختی مختلف افراد طراحی شده‌اند. این سوالات از ابعاد مختلف هوش انسانی مانند تفکر تحلیلی، استدلال منطقی، دانش عمومی، تفکر سریع، تحلیل مسئله، و توانایی‌های زبانی و عددی استفاده می‌کنند.

سوالات اطلاعات عمومی هوش به عنوان یکی از روش‌های معتبر برای اندازه‌گیری هوش انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و طی آن افراد می‌توانند مهارت‌ها و قابلیت‌های شناختی خود را ارزیابی کنند.

تست هوش تصویری

هوش بخش اصلی مغز ما رو تشکیل می‌ده. تو تئوری هوش گاردنر یکی از انواع هوش، هوش تصویری – فضایی است که به اون هوش دیداری هم می‌گن.

 بدون تردید مهم ترین بخش حافظه ما هوش تصویری هست چرا که مغز ما بخش زیادی از امورات خود را با به خاطر سپردن تصاویر انجام می‌ده. اگر دقت کرده‌ باشین دانش‌آموزانی که با تصویرسازی مطالب درسی شون رو مطالعه می‌کنن راحت‌تر و سریع‌تر اون‌ها رو به خاطر می‌آرن.

افراد با هوش تصویری قوی، انسان‌های متفاوتی هستنن. تجسم فضای قوی، اون‌ها رو به انسان‌های ماهری تو نقشه خوانی، انتخاب رنگ و مدل لباس، عکاس‌های خفن و .. تبدیل کرده.

حالا که از اهمیت هوش تصویری با خبر شدیم حاضرین بریم یک تست هوش انجام بدیم؟

۲۴ سوال

۴۵ دقیقه

رایگان

تست هوش IQ

 IQ مخفف ضریب هوشی (Intelligence Quotient)  یک معیار مناسب  برای سنجش توانایی استدلال افراد هست. در واقع این معیار مشخص می‌کنه برای پاسخ دادن به سوال‌ها چقدر از منطق و استدلال استفاده می‌کنیم.

تست‌های ضریب هوشی می‌تونن پیش‌بینی کنن که تو موقعیت‌های خاص، مثل تفکر انتزاعی تو علم، مهندسی، هنر، یا رهبری گروه‌های مردمی، چطور عمل خواهیم کرد.

آماده هستین بریم سراغ ارزیابی هوش مون؟

۲۴ سوال

۱۷ دقیقه

رایگان

تست هوش EQ

هوش هیجانی دسته بندی از هوش هاست که به معنای توانایی درک و تفسیر، بروز دادن، مدیریت و استفاده از احساسات و هیجانات برای برقراری ارتباط با دیگران و ایجاد ارتباط مؤثر و سازنده با دیگران هست.

 تصور کنین خشم، غم و یا حتی خوشحالی دیگران درک نشه قبول دارین تعامل و ارتباط با دیگران چقدر سخت می‌شه؟

تست هوش وکسلر

تست هوش وکسلر دارای دو بخش تست هوش کلامی و تست هوش عملکردی می‌شه. توی این آزمون میزان درک مطلب، دایره واژگان، تکمیل تصاویر، استدلال و … برسی می‌شه. اطلاع از ضریب هوشی راه خوبی برای استعدایابی و انتخاب مسیر شغلی و تحصیلی‌مون هست.

اگه شما هم دوست دارین از میزان هوش وکسلر‌تون باخبر بشین برای شروع وارد لینک زیر بشین.

۱۴ سوال

۶۵ دقیقه

رایگان

تست هوش تصویری

تست هوش تصویری 

تست آی کیو

تست IQ

تست ای کیو

تست EQ

دیدگاه کاربران
  • ehsan90 2 خرداد 1403

    عالی

    • پشتیبان سایت 27 خرداد 1403

      سپاس از همراهی شما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام
دوره سالانه تیزهوشان ۱۴۰۳
شروع شد!!!

دوره یکساله
اف ریاضی

تیزهوشانی شو!